رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان با اردوغان دیدار کرد/ کنفرانس مطبوعاتی امیرعبدالهیان و چاووش اوغلو

15:56 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۱۸۰
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به ترکیه با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - کنفرانس مطبوعاتی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه در آنکارا برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص سفر آتی رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه، ضمن تاکید بر اهمیت این دیدار، اعلام آمادگی کردند در خلال این سفر هشتمین نشست کمیسیون عالی روابط دو کشور نیز برگزار شود.

وزیر امور خارجه همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تلاش در جهت دستیابی به سقف هدف گذاری تجارت دو جانبه را اعلام و رئیس جمهور ترکیه نیز ضمن اعلام آمادگی برای ارتقاء روابط دو جانبه دو کشور همسایه، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک میزبان رئیس‌جمهور کشورمان در ترکیه باشد.

در این ملاقات طرفین بر اهمیت برگزاری نشست‌های ٣+٣ در خصوص مسائل قفقاز، سه جانبه ایران- عراق- ترکیه و همچنین سه جانبه ایران- ترکیه و جمهوری آذربایجان تاکید کردند.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خشنودی از شروع روند فی مابین آنکارا و دمشق، ابراز امیدواری کرد که این روند به صلح و ثبات میان دو کشور بیانجامد.

رئیس جمهور ترکیه روابط تهران و آنکارا را مهم و ممتاز خواند و ضمن اشاره به اهمیت نقش ایران در گفت‌وگو های روند آستانه، تاکید کرد یقینا ایران می‌تواند به رویکردهای جدید کمک موثر کند.

همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی، حمل و نقل، فرهنگ، گردشگری، تجارت، علم و فناوری و ارتباطات نیز از دیگر موارد مورد بررسی در دیدار امیرعبداللهیان و رئیس جمهور ترکیه بود که طی آن تاکید شد برای دو ملت و دو دولت در خصوص توسعه سطح همکاری در زمینه‌های مذکور هیچ محدودیتی وجود ندارد.

امیرعبداللهیان پیشتر با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه دیدار و در مورد شماری از مسائل گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه روز سه شنبه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری ترکیه در راس هیئتی سیاسی عازم آنکارا شد.

امیرعبداللهیان در این سفر با مقامات ترکیه در خصوص مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین موضوعات مهم منطقه‎ای و بین المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *