اهداف سفر به ترکیه از زبان وزیر امور خارجه

9:43 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۲۸۰
وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار و رایزنی با مقامات ترکیه عازم این کشور شد.

خبرگزاری میزان - حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری ترکیه، سه شنبه در راس هیئتی سیاسی عازم آنکارا شد.

امیرعبداللهیان در دیدار با مقامات ترکیه در خصوص مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی و همچنین موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.

وزیر امور خارجه پیش از سفر به ترکیه در جمع خبرنگاران، گفت: به دلیل بروز تحولات اخیر منطقه ای، برنامه ریزی شده بود که من امروز هم در مسکو و هم در آنکارا حضور داشته باشم؛ در نهایت قرار شد که سفر مسکو با تاخیر انجام شود و سفر به آنکارا قطعی شد.

وی افزود: در سفر به ترکیه آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ ضمن این که به دلیل دعوت رسمی اردوغان از رئیس جمهور برای سفر به ترکیه، هماهنگی‌های اولیه این سفر در سطح عالی در آنکارا انجام خواهد شد؛ در عین حال به دلیل تحولات سریعی که در حوزه شامات و غرب آسیا جریان دارد، روزهای اخیر در سوریه با بشار اسد و با مقامات عالی لبنان در این کشور گفت‌وگو داشتیم.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگر اظهار کرد: علاوه بر موضوعات مذکور، تحولات درباره قفقاز جنوبی و رایزنی در مورد تحولات مهم منطقه ای در دستور کار سفر به ترکیه قرار دارد.

وزیر امور خارجه در پایان گفت: تحولات منطقه ای به امنیت منطقه بستگی دارد و در چارچوب نگاه دولت سیزدهم مبنی بر سیاست همسایگی و نگاه به آسیا این دیدارها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *