گاردین: بی خانمانی عاملی موثر در مرگ ده‌ها کودک در انگلیس است

9:34 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۲۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نوزادان و کودکان انگلیسی در سال 2022 با نرخ بالاتری بر اثر فقر جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری میزان – براساس بررسی‌ها، مرگ و میر کودکان و نوزادان بر اثر فقر، تروما و مرگ و میر ناگهانی در انگلیس در حال افزایش است.

به گزارش «گاردین»، تحقیقات دانشگاه بریستول، شیب اجتماعی قوی را نشان می‌دهد که فقر را با افزایش مرگ و میر کودکان و نوزادان مرتبط می‌کند.

براساس تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به تاثیر فقر بر سلامت کودکان در سال‌های 2019 تا 2022 در انگلیس، مرگ و میر کودکان و نوزادان بر اثر تروما، مرگ ناگهانی و فقر در سال 2022 افزایش یافت.

این داده‌ها نشان دهنده افزایش 32 درصدی مرگ و میر ناشی از تروما و افزایش 13 درصدی مرگ و میز ناگهانی در نوزادی یا کودکی در سال 2022 در مقایسه با نرخ‌های مرگ و میر نوزادان و کودکان پیش از شیوع کروناست.

سرپرست برنامه پایگاه داده ملی مرگ و میر کودکان و نوزادان انگلیس هشدار داد: این ارقام می‌تواند نخستین سیگنال مرگ و میر در خانواده‌هایی باشد که با بحران هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ این نگران‌کننده است و ما احتمالا شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود.

 درصد بالایی از نوزادان و کودکان جان باخته در سال 2022، از فقیرترین خانواده‌های انگلیسی بودند.

 یک استاد کالج لندن که اثرات بی خانمانی بر سلامت کودکان را مطالعه کرده است، گفت: ارتباط بین مرگ و میر کودکان و نوزادان با فقر به خوبی ثابت شده و آخرین آمار نتیجه تراژیک بدتر شدن نابرابری‌ها است.

وی افزود: هرچه بچه‌ها فقیرتر باشند، خطر مرگ و میر بیشتر می‌شود، اما دولت انگلیس تاکنون هیچ کاری انجام نداده است؛ سوءتغذیه و خانه‌های بدون گرما باعث شدند که کودکان در وضعیت سلامت بدتری قرار داشته باشند و کمتر بتوانند با بیماری مبارزه کنند.

اخیرا گزارشی در انگلیس منتشر شد که اعلام می‌کرد، بی خانمانی عاملی موثر در مرگ دستکم 34 کودک در انگلیس بین آوریل 2019 و مارس 2022 بوده است.

تهیه کنندگان گزارش مذکور این یافته‌ها را دلخراش خوانده و اعلام کردند که این یک مشکل بهداشتی ناشی از عوامل اجتماعی است که می‌توان از آن پیشگیری کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *