میرور: هزاران کودک در انگلیس بی‎خانمان هستند

10:21 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۰۷۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
در هر شب 270 هزار نفر در انگلیس بی‌خانمان هستند که از این تعداد 123 هزار نفر کودکان هستند.

خبرگزاری میزان - تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در هر شب بیش از 270 هزار نفر در انگلیس طی سال 2022 بی‌خانمان بوده‌اند.

این رقم از سال 2012 بیش از 74 درصد افزایش یافته است، اما تعداد واقعی افرادی که در انگلیس بی‌خانمان هستند بسیار بیشتر است.

به گزارش «میرور»، این ارقام تیره و تار که شامل 123 هزار کودک نیز می‌شود، در حالی است که موسسه خیریه «Shelter» درباره افزایش شدید بی‎خانمان ها در 12 ماه آینده هشدار داده است.

با توجه به بحران هزینه‎های زندگی، «هزاران نفر نه‌تنها با زمستانی پر از نگرانی روبرو هستند، بلکه در خطر از دست دادن خانه خود قرار دارند.»

بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق ارقام بی‌‌‎خانمان‌ها، حدود دو هزار و 400 نفر در هر شب طی سال 2022 خانه و سرپناه مناسبی نداشته‌اند.

این سازمان گفت که مجموع 271 هزار نفر معادل یک نفر از هر 208 نفر در انگلیس است.

این برآوردها با استفاده از آمار دولتی، درخواست‎های آزادی اطلاعات و داده‌های انجمن‌های خیریه به دست آمده است.

Shelter همچنین می‌گوید تعداد افرادی که در اسکان موقت زندگی می‌کنند در دهه گذشته به میزان «هشدارکننده» 74 درصد افزایش یافته است.

این موسسه خیریه استدلال می‎کند که این افزایش به دلیل کمبود مزمن خانه‌های جمعی و اجاره‌بهای بسیار گران بوده است.

نظرسنجی منتشر شده توسط این خیریه همچنین نشان می‌دهد که حدود دو سوم بی‌خانمان‌ها -63 درصد– می‌گویند که زندگی در محل اقامت موقت تأثیر منفی بر سلامت روان آنها داشته است.

«پولی نیت»، مدیر اجرایی Shelter گفت: سال 2023 باید زمان امید و بهبود وضعیت باشد، اما این امر برای 271 هزار بی‎خانمان که با سال 2023 واقعا تاریک روبرو هستند، صدق نمی‌کند.

یک زن بی‌خانمان که دو سال پیش به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره‌بها، بی‌خانمان شده، می‌گوید: این وضعیت بسیار بدی است. تمام سلامت روانی ما در حال تخریب است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *