رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جرم انگاری بی خانمانی در انگلیس و بازداشت بیش از هزار بی خانمان

12:03 - 13 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۶۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جرم انگاری بی خانمانی در انگلیس و بازداشت بیش از هزار بی خانمان
دستگیری افراد بی خانمان در انگلیس با انتقاد موسسه‌های خیریه و حقوق بشری مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – بررسی‌ها نشان می‌دهد که پلیس انگلیس با جرم انگاری بی خانمانی، آن‌ها را بازداشت می‌کند.

به گزارش «گاردین»، هزار و ۱۷۳ بی خانمان انگلیسی از زمان وعده دولت مبنی بر لغو قانون دو قرن پیش مبنی بر مبارزه با ولگردی، توسط پلیس دستگیر شدند.

در واقع پلیس انگلیس از سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از هزار بی خانمان را تحت قانون قرن نوزدهمی دستگیر کرده است، زیرا دولت لغو این قانون را منوط به جایگزینی قوانین جدید کرده است.

در عین حال، طرح رفتار ضد اجتماعی کابینه ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس که به عنوان جایگزین قانون مذکور ارائه شده، با انتقاد‌های شدیدی مواجه شده است.

یک موسسه خیریه در این رابطه می‌گوید که جرم انگاری بی خانمانی سبب تشدید جامعه‌های حاشیه شهری می‌شود.

مدیر اجرایی موسسه مذکور گفت: نباید یک قانون مخرب با قانون مخرب دیگری جایگزین شود؛ نباید از قوانین برای مجازات فقیرترین افراد استفاده کرد.

براساس داده‌های جمع آوری شده توسط یک کارشناس، در پنج سال گذشته تقریبا ۴ هزار بی خانمان دستگیر شدند؛ بالاترین میزان بازداشت بی خانمان‌ها را پلیس متروپولیتن انجام داده است.

این کارشناس در ادامه گفت: جرم‌انگاری بی‌خانمان‌ی کمک چندانی به ریشه‌یابی علل آن نمی‌کند و بدتر از آن، ممکن است افراد بی‌خانمان ممکن است به همین دلیل حتی از دریافت حمایت‌های قانونی نیز صرف نظر کنند.

قانون مربوط به جرم انگاری بی خانمانی در انگلیس در سال ۱۸۲۴ با هدف پاکسازی اردوگاه‌های موقت نظامی از سربازان بدون درآمد پس از جنگ‌های ناپلئونی تصویب شده بود.

این قانون از آن زمان تاکنون بهانه پلیس برای دستگیری افراد بی خانمان بوده است؛ بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ هزاران بی خانمان محاکمه شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *