رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکست کانادا در رسیدگی به موضوع نقض‌ حقوق بومیان و پناهجویان

9:02 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۶۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش سالانه دیده بان حقوق بشر موارد متعدد نقض حقوق بومیان و مهاجران از سوی کانادا را مورد انتقاد قرار داد.

خبرگزاری میزان – دیده بان حقوق بشر، گزارش سالانه جهانی خود را درباره نقض حقوق بشر منتشر و در آن به کانادا، انتقادهای جدی در رابطه با نقض حقوق بومیان و مهاجران در این کشور وارد کرد.

به گزارش « surreynowleader»، دیده بان حقوق بشر در گزارش خود به شکست کانادا در رسیدگی به پرونده نقض مداوم حقوق بومیان در این کشور اشاره کرده و می‎گوید: سیاست نامتناسب دولت فدرال کانادا سبب نقض حقوق بومیان و مهاجران در این کشور شده است.

براساس گزارش مذکور، در حالی که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا وعده‌های مختلفی برای بهبود شرایط بومیان در این کشور داده است، جوامع زیادی از بومیان همچنان دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند.

ضمن این که آژانس مرزی کانادا در غیاب نظارت مستقل غیرنظامی به فعالیت خود ادامه داده و برخی از پناهجویان را برای ماه‌ها یا سال‌ها بازداشت می‌کند.

 گزارش جهانی سالانه دیده بان حقوق بشر همچنین به سیاست‌های اقلیمی کانادا اشاره دارد که سبب نقض حقوق بومیان می‌شود.

 در عین حال، گزارش مذکور به چندین دهه تبعیض ساختاری و سیستماتیک علیه مردم بومی در سراسر کانادا اشاره دارد که منجر به سوءاستفاده‌های گسترده شده است؛ دسترسی ناکافی به آب آشامیدنی پاک و سالم همچنان یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی در بسیاری از جوامع بومی است و مانع از تلاش‌ها برای پیشبرد حقوق بومیان در کانادا، یکی از پرآب‌ترین کشورهای جهان می‌شود.

در عین حال، جدیدترین گزارش‌ها از کشف یک گور دسته جمعی کودکان بومی در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کودکان بومی در ساسکاچوان خبر می‌دهند.

یک گروه بومی شواهدی از گورهای احتمالی بدون علامت را در پی یافتن تکه ای از استخوان فک یک کودک در محوطه یک مدرسه شبانه روزی در استان ساسکاچوان سابق کشف کردند.

مقام‌های کانادایی می‌گویند که این محوطه باید به دقت بررسی شود.

از اواخر قرن نوزدهم تا دهه 1990، حدود 150 هزار کودک بومی به اجبار به 139 مدرسه شبانه روزی منتقل شدند که هزاران نفر از آنان هرگز به خانه بازنگشتند.

یک کمیسیون ملی تحقیق در کانادا در سال 2015 این سیستم را نوعی نسل کشی خواند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *