کشف آثار گورهای بی‌نشان در مدارس سابق بومیان کانادا

8:21 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۷۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گورهای بی‌نشان بیشتری از محل مدارس سابق کودکان بومی در کانادا کشف شده است.

خبرگزاری میزان – یک گروه بومی کانادا می‌گوید که آثاری از گورهای بی‌نشان را در محل مدارس سابق کودکان بومی در غرب این کشور کشف کرده است.

به گزارش «سی‌بی‌سی»، گروه بومی «Star Blanket Cree Nation» می‌گوید که قطعه استخوان فک یک کودک و بیش از دو هزار «منطقه مورد نظر» را ردیابی کرده است.

«شلدون پویتراس»، سرپرست این پروژه، گفت: هنوز تایید نشده که شواهدی از بقایای انسانی باشد اما این قطعه «اثبات فیزیکی گور بی‌نشان است.»

کشف جدید این گروه بومی در «ساسکاچوان» به دنبال موجی از تحقیقات در مورد گورهای احتمالی بی‌نشان در مکان‌های مدارس شبانه‎روزی سابق کودکان بومی در کاناداست؛ جست‎وجوهای زمینی که از بهار سال 2021 آغاز شد، شواهدی از وجود هزار و 100 گور از این دست را در سراسر این کشور کشف کرد.

مناطق مورد نظر برای جست‎وجوی اخیر پس از شهادت‌ افراد و دانش‌آموزان سابق مدرسه شبانه‌روزی «کوآپل» سابق شناسایی شد.

«مایکل استار»، مسئول این گروه بومی در مورد کشف آثار گورهای جدید، گفت: آسیب‌آور بود، اتفاقی که برای جوانان ما در اینجا افتاده بود ما را بسیار عصبانی کرد، غیرقابل تصور بود.

این مدارس شبانه‌روزی اجباری برای کودکان بومی با بودجه دولت کانادا بخشی از سیاستی بود که هدف آن جذب کودکان بومی و نابودی فرهنگ‌ها و زبان‌های بومی بود.

حدود 150 هزار کودک از بومیان «ملل اول، متیس و اینوئیت» از قرن نوزدهم تا دهه 1970 از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و در این مدارس قرار گرفتند.

بازماندگان مدت‌هاست در مورد کودکانی که در این مدارس جان خود را از دست داده‌اند، شهادت داده بودند، جایی که دانش‌آموزان اغلب در امکانات ضعیف، گرمایش ضعیف و غیربهداشتی اسکان داده می‌شدند.

گزارش مهم کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC) که در سال 2015 منتشر شد، سه هزار و 200 مورد مرگ تایید شده کودکان بومی در مدارس شبانه‎روزی سابق را شناسایی کرد، اما گمان می‌رود این تعداد بیشتر باشد؛ همه مرگ و میرها به درستی ثبت نشده و اجساد برخی از کودکان هرگز به خانه فرستاده نشد. در برخی موارد، نشانه‌های گور کودکان در این مدارس در اثر گذشت زمان گم شده یا از بین رفته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *