تشدید اسلام‌ هراسی و اقدام ضد اسلامی در فرانسه

8:17 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۰۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات دولت فرانسه علیه اسلام و مسلمانان نشانی از فروکش کردن ندارد.

خبرگزاری میزان – روند اقدامات دولت فرانسه علیه اسلام و مسلمانان همچنان روندی رو به افزایش دارد.

به گزارش «الجزیره»، سال 2022 و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موضوع نگران کننده دیگری را نیز نشان داد؛ نامزد راست افراطی در این انتخابات با کسب بیش از 23 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

اصلی‌ترین دلیل این موضوع سیاست‌های ضد مهاجرتی و ضد اسلامی بود که از سوی نامزد راست افراطی مطرح شد و «مکرون» نیز در سال‌های اخیر سیاست‌های خود را علیه اسلام و مسلمانان در این کشور تشدید کرده است.

این امر تصویر نگران کننده‌ای از آینده فرهنگی و اجتماعی فرانسه ترسیم می‎کند.

جنگ فرهنگی با هر نام دیگری

«مکرون» انکار کرده که فرانسه در تنگنای یک «جنگ فرهنگی» به سبک آمریکا یا انگلیس قرار دارد، اما واقعیت موجود حاکی از اسلام هراسی و احساسات ضد مهاجر در این کشور است که راست‌های اروپایی برای دهه‌ها از آن بهره‌برداری می‌کنند.

اسلام هراسی متأسفانه در سراسر اروپا و آمریکا در حال تبدیل شدن به امری عادی است، اما در حالی که این موضوع توسط سران سیاسی در برخی کشورهای غربی به رسمیت شناخته می‌شود، اما سیاستمداران فرانسوی وجود هرگونه اتهام ضد اسلامی را رد می‌کنند.

«اسلام هراسی» به عنوان ترفندی از سوی یک جبهه راست افراطی برای ساکت کردن مدافعان فرهنگ فرانسه تلقی می‌شود.

این امر فضای کمی را برای مسلمانان فرانسوی باقی می‌گذارد تا به طور واقعی در بحث‎های سیاسی در مورد شرایط خود مشارکت کنند.

شهروندان مسلمان فرانسوی - علیرغم اینکه بسیاری از آنها مهاجران نسل دوم یا سوم هستند از طریق این فضای اسلام هراسانه و در عین حال از طریق اقدامات قانونی و امنیتی طرد شده، از حق رای و بسیاری از حقوق خود محروم می‌شوند.

دورنمای کمی وجود دارد که احساسات ضد اسلامی در این کشور به زودی از بین برود؛ هیچ یک از مقامات سیاسی فرانسه از احزاب مختلف تمایلی به تضعیف اعتبار «فرهنگی» خود ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *