مسلمانان؛ هدف اقدامات منفی رسانه‌های آمریکایی

9:48 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۷۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسانه‌های غربی و به‌خصوص آمریکا به طور نظام‌مند پوششی منفی از مسلمانان ارائه می‌دهند.

خبرگزاری میزان - استقبال آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از شهروندان اوکراینی در سال 2022 به شدت با سیاست‌های نابرابر و اغلب خصمانه در قبال پناهندگان کشورهای دیگر در سال 2015 در تضاد است.

به گزارش «کانورسیشن»، «دیوید لایتین»، استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی، می‌گوید: پناهندگان در سال 2015  «عمدتا مسلمان بودند و نسبت به اوکراینی‌ها با درجات بیشتری از تبعیض مواجه بودند.»

این رسانه‎های غربی و آمریکایی هستند که اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که چنین نگرش‌هایی را نسبت به مسلمانان شکل می‌دهد.

نظرسنجی مرکز تحقیقاتی «پیو» در سال 2007 از آمریکایی‌ها نشان داد که نظرات منفی مردم درباره مسلمانان بیشتر تحت تأثیر آنچه در رسانه‌ها می‌شنیدند و می‌خواندند، بود.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، نه تنها در آمریکا، بلکه در انگلیس، کانادا و استرالیا نیز پوشش منفی علیه مسلمانان در رسانه‌ها وجود دارد.

تحقیقات قبلی، بازنمایی‌های منفی رسانه‌ای گسترده‌ای از مسلمانان را شناسایی کرده است؛ بررسی اجمالی مطالعات انجام شده از سال 2000 تا 2015 توسط محققان به این نتیجه رسید که مسلمانان در رسانه‌های آمریکا به صورت منفی نمایش داده می‌شوند و تبلیغاتی منفی از اسلام ارائه می‌شود.

داده‌های به دست آمده از تحقیقات مختلف نشان می‌دهد میانگین مقاله‌ای که از مسلمانان یا اسلام در آمریکا نام می‌برد، منفی‌تر از 84 درصد مقالات دیگر در این زمینه است.

مقالاتی که به مسلمانان اشاره می‌کردند نیز بسیار بیشتر از روایت‌های متعلق به هر گروه دیگری منفی بودند.

محققان متعددی نشان داده‌اند که داستان‌های منفی نگرش کمتری نسبت به مسلمانان ایجاد می‌کند؛ مطالعات دیگری که به بررسی تأثیر اطلاعات منفی درباره مسلمانان پرداخته‌اند نیز نشان می‌دهند که حمایت از سیاست‌هایی که به مسلمانان آسیب می‌رساند، مانند نظارت مخفیانه از مسلمانان آمریکایی یا استفاده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهای مسلمان، افزایش یافته است.

علاوه بر این، نظرسنجی از جوانان مسلمان آمریکایی نشان داده است که پوشش منفی رسانه‌ها منجر به شناسایی ضعیف‌تر به عنوان آمریکایی و اعتماد کمتر به دولت این کشور شده است.

تصدیق و پرداختن به منفی بودن نظام‌مند در پوشش رسانه‌ای مسلمانان و اسلام برای مقابله با اتهامات گسترده حیاتی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *