سیاه‌پوستان عمده قربانیان خشونت‌های پلیس آمریکا در 2022

12:38 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۴۹۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های پلیس آمریکا رد سال 2022 رکوردهای جدید را ثبت کرده است.

خبرگزاری میزان - آمارهای اخیر محققان در نهادهای مختلف آمریکا نشان می‌دهد که قتل‌های پلیس در این کشور به سرعت رکوردهای سال گذشته را از بین می‌برد.

به گزارش « wsws.org»، آمارهای موسسه «ردیابی خشونت‌های پلیس آمریکا»، نشان می‌دهد که  با وجود میلیاردها دلار بودجه محلی، ایالتی و فدرال و حمایت سیاسی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، پلیس آمریکا تا اواخر ماه نوامبر 2022، هزار و 54 نفر را کشته است.

این رقم خیره کننده 20 نفر بیشتر از تعداد کشته شدگان از سوی پلیس آمریکا در همان زمان طی سال گذشته است.

در آمریکا پلیس به طور متوسط ​​روزانه سه نفر را می‎کُشد، اما امسال چندین روز وجود داشته که پلیس آمریکا شش نفر یا بیشتر را نیز به قتل رساند.

تا 27 نوامبر، تنها 13 روز در آمریکا وجود داشت که پلیس آمریکا فردی را نکشته است.

ارقام کمی بالاتر توسط «واشنگتن پست» جمع‌آوری شده که نشان می‌دهد بین اول دسامبر 2021 تا یکم دسامبر 2022، پلیس آمریکا دستکم هزار و 91 نفر را در به قتل رسانده است.

هیچ پایگاه داده ملی مرکزی برای قتل‌های پلیس وجود ندارد، و تهیه فهرست‌ها بر اساس گزارش‌های خبری محلی و درخواست‌های سوابق به عهده خبرگزاری‌ها و محققان است.

نژاد بیشتر کشته شدگان توسط پلیس آمریکا از جمله 568 نفر به عنوان «ناشناخته» طبقه بندی شد؛ با این حال، مانند هر سال، قربانیان خشونت پلیس اکثرا مردان طبقه کارگر بین 20 تا 39 سال هستند.

بررسی آمارها از سوی موسسه ردیابی خشونت‌های پلیس آمریکا نشان می‌دهد که تنها در ماه آگوست، پلیس آمریکا 44 نفر بیشتر را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی به قتل رسانده است.

همچنان سیاه‌پوستان با توجه به نسبت جمعیتی، عمده قربانیان خشونت‌های پلیس در آمریکا به شمار می‌روند.

داده‌های جدید «پریسون پالیسی»، افزایش استفاده پلیس از زور و خشونت علیه سیاه‌پوستان، زنان و افراد مسن و همچنین تعصب نژادی را نشان می‌دهد.

در سال 2022 بیش از 140 نفر از افرادی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند سیاه‌پوست بوده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *