ثبت موارد متعدد خشونت از سوی پلیس آلمان در 2022

14:32 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۶۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیراندازی‌های خشونت‌بار پلیس آلمان در سال 2022 قربانیان بسیاری گرفته اما موارد بسیاری از آنها گزارش نشده است.

خبرگزاری میزان – آمارهای جدید ارائه شده نشان می‌‎دهند که اگرچه موارد خشونت از سوی پلیس در این کشور تا حد کشورهایی مانند آمریکا بالا نیست اما پرونده‌های مربوط به خشونت مرگبار پلیس مشکوک بوده و سوالات و ابهاماتی را ایجاد می‌کنند.

به گزارش « newsingermany»، ارقام رسمی، تعداد دفعاتی که افسران پلیس آلمان در سال 2022 دست به خشونت تسلیحاتی زده‌اند، هنوز وجود ندارد.

در مقابل، فهرست «تیراندازی پلیس» توسط موسسه حقوق اجتماعی و امنیت عمومی در برلین بیان می‌کند که 10 نفر در جریان عملیات پلیس در سال 2022 بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند.

به ویژه مرگ یک نوجوان 16 ساله در «دورتموند» ابهاماتی را درباره عملکرد پلیس در آلمان ایجاد کرده است.

این نوجوان در یک مرکز اصلاح و تربیت زندگی می‌کرد و از سوی پلیس هدف قرار گرفت؛ نتایج کالبد شکافی نشان داد که 5 گلوله از سوی پلیس به این نوجوان سنگالی شلیک شده است؛ مرگ این نوجوان 16 ساله چهارمین مرگ در پی عملیات پلیس در یک هفته به شمار می‌رفت.

بر اساس آمار منتشر شده پلیس آلمان در سال 2021 نیز در 17 هزار و 517 مورد اقدام به استفاده از سلاح کرده است.

در 139 مورد از این تیراندازی‌ها، افرادی از سوی پلیس آلمان هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

تعداد تیر‌اندازی‌های مستقیم پلیس آلمان به سمت افراد در سال 2021، 51 نفر اعلام شده است؛ در این سال در مجموع هشت کشته و 31 مجروح در پی خشونت‌های پلیس وجود داشته است.

خشونت پلیس مشکلی جدی در آلمان

به گفته کارشناسان، خشونت پلیس یک مشکل جدی در آلمان بوده است، اما بسیاری از این موارد خشونت یا گزارش نشده یا به درستی بررسی یا عاملان آن مجازات نمی‌شوند.

آمارهای رسمی که سالانه توسط اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) منتشر می‌شود، تنها اطلاعات محدودی را ارائه می‌دهد؛ در حال حاضر برآورد می‌شود که هزار و 500 تا دو هزار مورد خشونت پلیس در این کشور وجود دارد.

بسیاری از قربانیان در گزارش دادن چنین حوادثی با مشکل مواجه هستند یا به مقامات اعتماد ندارند؛ تعداد موارد گزارش نشده در هر زمینه‎ای از جنایات زیاد است.

 موارد کمتر و کمتری گزارش می‌شود، زیرا شهروندان آلمانی بر این عقیده هستند که گزارش آنها فایده چندانی ندارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *