دیلی میل: آمار خودکشی در کانادا نتایج وحشتناکی را نشان می‎دهد

11:46 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۴۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نهادهای کانادایی آمار نگران کننده‎‌ای از خودکشی در این کشور ارئه می‌دهند.

خبرگزاری میزان – آمارهای مربوط به خودکشی در کانادا که از سوی نهادهای مختلف در این کشور ارائه می‌شوند، نگران کننده توصیف شده اما موضوع مهم‌‎تر و نگران کننده‌تر «قانونی کردن خودکشی» و یا «خودکشی کمکی» در این کشور است.

به گزارش «دیلی میل»، کانادا، کشوری که به اصطلاح مدعی «گشاده‌رویی و بردباری» است و به آن می‌بالد، سهل‌گیرانه‌ترین قوانین را در مورد این امر در جهان دارد و نتایج صراحتا وحشتناک بوده است.

سال گذشته، بیش از 10 هزار نفر در کانادا به طرز شگفت‌انگیزی که بیش از سه درصد از کل مرگ و میرها در این کشور را تشکیل می‌دهد، از طریق «خودکشی کمکی» به زندگی خود پایان دادند که نسبت به سال پیش از آن یک سوم افزایش داشته است.

احتمالا افزایش در سال جاری نیز وجود خواهد داشت و در سال آینده، کانادا قرار است به مردم خود اجازه دهد که منحصرا به دلایل سلامت روان خودکشی کنند.

این گزارش‌های نگران کننده در تحقیقاتی توسط آسوشیتدپرس به دست آمده و تقریبا هر هفته بحث‌های تازه‌ای را در مورد سیاست «حق مرگ» کانادا به همراه داشته و شواهد بیشتری مبنی بر این که رویه‌ای که زمانی به عنوان آخرین راه‌حل برای درمان‌ناپذیرترین افراد در نظر گرفته می‌شد اکنون در حال تعمیم یافتن است.

در سال 2023، کانادایی‌ها می‌توانند برای مرگ با کمک پزشکی که در این کشور به عنوان «کمک پزشکی در هنگام مرگ» (MAID) نیز شناخته می‌شود، در صورتی که از مشکلات سلامت روان به عنوان تنها شرایط خود رنج می‌برند، درخواست دهند.

سال‌ها پس از تصویب اولین قانون مرگ با کمک، این قانون برای افرادی که مرگ «قابل پیش‌بینی معقولی» ندارند، گسترش یافته است.

تغییرات اخیر نگرانی‌هایی را برای گروه‌های حقوق بشر و حامیان سلامت روان در کانادا، یکی از معدود کشورهایی که «خودکشی کمکی» در آن قانونی است، ایجاد کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: کانادا خودکشی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *