رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نادیده گرفتن آزار جنسی کودکان از سوی کلیسای کاتولیک انگلیس

10:29 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۰۲۳۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قوانینی که کلیسای کاتولیک انگلیس درباره کودکان قربانی آزار جنسی مطرح کرده با خشم گسترده‌ای مواجه است.

خبرگزاری میزان - قربانیان آزار جنسی کودکان در انگلیس از پیش‌نویس سند کلیسای کاتولیک که نشان می‌دهد تحقیقات تنها باید 6 ماه طول بکشد و تنها 6 توصیه برای هر تحقیقی باید وجود داشته باشد، «خشمگین» هستند.

به گزارش «تلگراف»، این سند با هدف اصلاح فرآیند انتشار بررسی‌های موردی انجام شد؛ اینها مرورهای دوره‌ای و مطالعه موردی در مورد موارد سوءاستفاده یا سوء استفاده‌کنندگان در داخل مؤسسات هستند.

با این حال، بازماندگان از سوء استفاده در کلیسای انگلیس و همچنین اعضای مجمع عمومی، نهاد قانونگذاری کلیسا علیه پیشنهادات حفاظتی جدید صحبت کرده‎‌اند.

یکی از قربانیان می‌گوید: اگر من یک مجرم بودم، این فکر را می‌خواندم: وای! آنها هرگز به آنچه اتفاق افتاده به درستی نگاه نمی‌کنند و هیچ کاری در مورد آن انجام نمی‌دهند.

برخی از مهم‌ترین موارد این پیش‌نویس پیشنهادی عبارتند از: همه بررسی‌ها «حداکثر شش ماه از تصمیم برای انجام بازبینی تا زمان انتشار» طول نمی‌کشد، و برای هر بازرس «به حداکثر شش توصیه محدود می‌شود».

این پیش‎نویس ، که در ماه گذشته میلادی توسط تیم حفاظت ملی کلیسا (NST) نوشته شده، می‌‎افزاید که بررسی‌ها نباید به دنبال «تعیین سرزنش یا گناه و یا توصیه تحریم» باشند و در عوض باید به عنوان یک «فرآیند برنامه‌ریزی شده یادگیری طراحی شده برای بهبود» باقی بمانند.

در حالی که پیش از این اسناد و مدارک بسیاری مبنی بر سوء استفاده مقامات کلیسای کاتولیک انگلیس از کودکان منتشر شده اما تحقیقات کافی و پساخگویی در این زمینه وجود نداشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *