خشونت پلیس؛ مشکلی دیرینه در آلمان

14:26 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۴۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس آلمان به مشکلی بی‌سابقه در این کشور تبدیل شده و بی‌اعتمادی به سیستم قضایی این کشور را در پی داشته است.

خبرگزاری میزان – خشونت پلیس در آلمان مشکلی جدی است و به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است؛ کارشناسان می‌گویند بسیاری از قربانیان خشونت‌های پلیس آلمان به سیستم قضایی این کشور اعتماد ندارند.

به گزارش «آناتولی»، کارشناسان بر این عقیده هستند که دولت آلمان اقدامات کافی برای مقابله با این سطح خشونت انجام نداده است.

آمارهای رسمی که سالانه توسط اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) منتشر می‌شود، تنها اطلاعات محدودی را در این زمینه ارائه می‌دهد.

طبق تحقیقات اخیر انجام شده توسط نهادهای مستقل، تعداد موارد گزارش نشده از خشونت پلیس آلمان احتمالا بسیار بیشتر است و می‌تواند حتی پنج برابر بیشتر از آمار رسمی اعلام شده باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از قربانیان در گزارش دادن چنین حوادثی با مشکل مواجه هستند یا به مقامات اعتماد ندارند.

خشونت نژادی

به گفته کارشناسان، مهاجران، پناهندگان و سیاه‌پوستان اغلب به طور نامتناسبی تحت تأثیر خشونت پلیس آلمان قرار می‌گیرند.

«بیپلاب باسو»، یکی از بنیانگذاران کمپین برای قربانیان خشونت نژادپرستانه پلیس آلمان می‌گوید که دادستان‌های آلمان معمولا زمانی که قربانیان، خشونت پلیس را گزارش می‌دهند، در کنار پلیس قرار می‎گیرند.

خشونت علیه معترضان مسالمت‌آمیز

در سال‌های اخیر و به خصوص از زمان شیوع کرونا و با اعمال محدودیت‌های کرونایی، اعتراضاتی در بسیاری از کشورهای اروپایی روی داد اما این اعتراضات همواره با خشونت‌های پلیس مواجه شد.

آلمان نیز از زمان شیوع کرونا اعتراض‌هایی را شاهد بوده که با خشونت پلیس مواجه شده‌اند؛ در ماه‌های اخیر نیز اعتراضاتی به بالا رفتن هزینه انرژی و تورم در این کشور برگزار شده است.

پلیس آلمان در مواجهه با این اعتراضات و برای متفرق کردن معترضان، اغلب از اقدامات خشونت باری استفاده کرده است.

در ماه اکتبر تظاهراتی در بسیاری از کشورهای اروپایی برگزار شد اما آلمان مرکز این اعتراضات بود و پلیس با اقدامات خشونت‌بار سعی در متفرق کردن آن داشت.

درگیری پلیس و معترضان در کارخانه اسلحه سازی آلمان

اخیرا تظاهرکنندگان ضدجنگ در تلاش بودند تا ورودی یک کارخانه تولید سلاح را مسدود کنند؛ آلمان پنجمین صادرکننده تسلیحات در جهان است.

در حالی که تظاهرکنندگان ضدجنگ تلاش کردند ورودی یک کارخانه اسلحه‌سازی را مسدود کنند، پلیس آلمان از اسپری فلفل علیه معترضان در شهر «کاسل» استفاده کرد.

فعالان یک جنبش خلع سلاح خواستار تظاهرات در سراسر کشور برای توقف تولید و تحویل سلاح، از جمله برای جنگ در اوکراین، شده بودند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *