گزارش میدل ایست آی از تخریب قبور مسلمانان در آلمان

11:59 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۳۳۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله افراد ناشناس به قبور کودکان مسلمان و تخریب آنها نشان از ریشه‌های تاریخی تبعیض در این کشور است.

خبرگزاری میزان - هنگامی که در 22 نوامبر قبر 25 کودک مسلمان توسط افراد ناشناس در شهر «هانوفر» هدف حمله قرار گرفت و تخریب شد، مسلمانان آلمانی از این که حمله اینچنینی مورد توجه قرار نگرفته بسیار نگران شدند.

به گزارش «میدل ایست آی»، بعد از ظهر همان روز، پلیس در هانوفر اعلام کرد که تحقیقاتی را آغاز خواهد کرد، اگرچه آنها به احتمال «دلایل حیوانی یا طبیعی» و همچنین «تقصیر شخصی» اشاره کردند.

مدیر یکی از نهادهای مسلمان در این کشور می‌گوید: ما عمیقا برای خانواده‌های قربانیان متاسفیم، تجاوز به قبور، چه کودکان و چه بزرگسالان، یکی از موارد متعدد اشکال نفرت علیه اسلام و مسلمانان در کشور ما است.

اما تعصب علیه مسلمانان که باعث تخریب قبر کودکان می‌شود، نتیجه لفاظی‌های خصمانه خود آلمان است.

نهادهای مسلمان آلمان در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که از این حمله به شدت نگران شده‌اند و از پلیس خواسته‌اند که عاملان این حمله را به دست عدالت بسپارد.

این بیانیه می‎گوید: این واقعیت که حتی آرامگاه مسلمانان نیز محترم شمرده نمی‌شود نشان می‌دهد که نفرت تا چه حد در برخی از بخش های جامعه ما ریشه دوانده است؛ مهاجمانی که دستگیر و پاسخگو نبودند، به حملات خود ادامه خواهند داد.

به گفته «آنا استر یونس»، محقق نژادپرستی ضد مسلمانان در اروپا، پدیده خرابکاری هدفمند در آلمان ریشه‌های تاریخی دارد.

«یونس» می‌گوید: من در آلمان پس از جنگ جهانی دوم دهه‌ای را به یاد ندارم که تخریب هدفمند قبور مسلمانان، اتفاق نیفتاده باشد.

وی افزود: از نظر فضای سیاسی، درک این نکته مهم است که تخریب قبرستان‌های مسلمانان، همراه با تخریب مکان‌های یادبود، دو چیز را نشان می‌دهد؛ از یک سو، جامعه نسبت به خطر برتری‌طلبان سفیدپوست آگاه‌تر شده و از سوی دیگر، این نشان می‌دهد که ما در حال حاضر تا چه حد با راستگرایی افراطی مواجه هستیم.

در سال‌های اخیر نفرت ضد مسلمانان در آلمان رو به افزایش بوده است؛ تنها در سال گذشته، 662 حمله به مسلمانان توسط افراط‌گرایان عمدتا جناح راست به ثبت رسیده است؛ بسیاری از این حملات شامل خرابکاری علیه موسسات و مساجد مسلمانان بوده است، اما در رسانه‌های آلمان توجه چندانی به آن نشده است.

حادثه هانوفر به جز چند رسانه محلی، توسط سیاستمداران یا جامعه این کشور و مقامات به طور کلی مورد توجه قرار نگرفته و این سطح دیگری از مشکل است.

تا زمانی که نژادپرستی به این سبک شناسایی و محکوم نشود و عاملان آن نه محکوم شوند و نه قدرت کامل قانون را احساس کنند، مقابله با نفرت‌پراکنی علیه اسلام و مسلمانان در این کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *