رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ۷۳ درصدی حملات علیه پناهجویان در آلمان

16:07 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۹۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش ۷۳ درصدی حملات علیه پناهجویان در آلمان
خشونت و حملات علیه پناهجویان در آلمان طی سال ۲۰۲۲ افزایش ۷۳ درصدی داشته است.

خبرگزاری میزان - مقامات آلمان اخیرا اعلام کردند که سال گذشته ۱۲۱ حمله به اردوگاه‌های پناهجویان ثبت شده است که برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ روند صعودی را نشان می‌دهد.

به گزارش «آناتولی»، بر اساس آمار وزارت کشور آلمان، این کشور در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن ۷۳ درصد افزایش در چنین حملاتی داشته است؛ بر این اساس، در سال گذشته میلادی ۱۲۱ حمله به محل اقامت پناهجویان صورت گرفت.

این وزارتخانه در پاسخ به سوال پارلمان آلمان گزارش داد که دستکم هزار و ۲۴۸ پناهجو نیز در خارج از اردوگاه‌های پناهجویی هدف خشونت لفظی و فیزیکی قرار گرفته‌اند.

«کلارا بانگر»، قانونگذار حزب چپ آلمان گفت که این ارقام نگران کننده است؛ وی خواستار اقدامات شدیدتر علیه گروه‌های راست افراطی شد.

وی هشدار داد: این امر باید ما را در حالت آماده‌باش قرار دهد، زیرا تعداد حملات پس از سال‌ها دوباره افزایش یافته است.

آلمان در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱.۲ میلیون پناهنده را پذیرفت؛ اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها اوکراینی‌هایی بودند که به دلیل جنگ خانه‌های خود را ترک کردند.

این کشور در آسال ۲۰۱۵ و اوج بحران پناهجویی اروپا شاهد افزایش بیگانه‌هراسی و نفرت ضد مهاجران بود که توسط تبلیغات گروه‌های راست افراطی تقویت شد.

در سال ۲۰۱۵، بیش از هزار اردوگاه پناهجویان در سراسر این کشور مورد حمله قرار گرفتند؛ از آن زمان، این رقم سال به سال کاهش یافته و با ۷۰ حمله گزارش شده، کمترین میزان در سال ۲۰۲۱ بوده است.

دلایل این افزایش حملات در سال گذشته پایان یافتن شرایط کرونا و افزایش تعداد پناهجویان به ویژه از اوکراین است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *