استفاده آمریکا از کامیون یخچال‌دار برای نگهداری از اجساد مهاجران

9:20 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۹۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ و میر مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا روندی افزایشی دارد و در برخی مناطق از کامیون‌های یخچال‌دار برای نگهداری اجساد استفاده می‌شود.

خبرگزاری میزان – گزارش‎ها حاکی از آن است که در امتداد مرزهای آمریکا و مکزیک و در منطقه «ایگل پس» ایالت «تگزاس»، سردخانه‌ها مملو از اجساد مهاجران هستند.

به گزارش «گاردین»، گزارش‌ها حاکی از آن است که در این منطقه مقامات مجبور شده‌اند تا انبوهی از اجساد مهاجران را در یک کامیون یخچال‌دار متعلق به این شهر نگهداری کنند.

دولت محلی در بحبوحه همه‌گیری کرونا، زمانی که چنین مناظر ناامیدکننده‌ای در بخش‌های مختلف آمریکا از جمله تگزاس بی‌سابقه نبود، سردخانه موقت را خریداری کرد، اما هرگز از آن استفاده نکرده بود.

با این حال، در هفته‌های اخیر، این کامیون بار دیگر تجسم مرگ و میر فراوان در این شهر مرزی با جمعیتی حدود 29 هزار نفر شده است، که به عنوان یک اقدام بازدارنده برای حفظ اجساد قبل از ارسال به مراکز بررسی پزشکی، به کار گرفته شده است.

«مانوئل ملو»، رئیس آتش‌نشانی «ایگل پس» در این باره می‌گوید اخیرا 9 جسد اضافی را شمارش کرده که در داخل کامیون یخچال‎دار افتاده بودند، آماری که رو به افزایش است؛ او با جدیت گفت: «همه آنها مهاجر هستند.»

در امتداد مرز 3 هزار و 200 کیلومتری بین آمریکا و مکزیک، سال مالی 2022 مرگبارترین سال ثبت شده برای افرادی بود که سعی در عبور از این خط بین‌المللی به شدت تحت نظارت را داشتند.

تنها در 12 ماه، بیش از 800 مهاجر جان خود را در هنگام عبور از مرزهای آمریکا از دست داده‎‌اند یا در آب‌های رود «ریو گراند» ناپدید شده‌، تسلیم گرمای تابستان شده، با قاچاقچیان انسان مواجه شدند، از مانع مرزی بر زمین افتادند، یا موارد دیگر.

تنها در بخش اجرای منطقه‌ای «ایگل پس»، ماموران گشت مرزی اجساد بیش از 200 مهاجر را بین اکتبر 2021 تا پایان جولای 2022 کشف کردند، این رقم برای سال مالی 2020 تنها 34 جسد بوده است.

با وجود ادعاهای مطرح شده اما برای تعداد زیادی از آوارگان اجباری که از فقر، آزار و اذیت، گرسنگی، تغییرات آب و هوایی و خونریزی در مکان‌هایی از هائیتی گرفته تا هندوراس فرار می‌کنند، مرز آمریکا و مکزیک به هیچ عنوان باز نیست.

سیاست کنونی آمریکا بر این فرض نادرست استوار است که اگر تنها عواقب عبور از مرز جنوب غربی این کشور به اندازه کافی شدید شود، پناهجویان از تلاش دست خواهند کشید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *