رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بی توجهی پاریس به محکومیت نقض حقوق بشر در زندان‌های فرانسه

13:00 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۹۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض حقوق زندانیان و بازداشت شدگان در فرانسه در حالی ادامه دارد که کمیته وزرای شورای اروپا به زودی اجرای حکم دیوان اروپایی حقوق بشر در این باره توسط فرانسه را بررسی می‌کند.

خبرگزاری میزان – بی توجهی دولت و مقام‌های سیستم زندان در فرانسه به نقض حقوق بشر در این مراکز سبب بروز انتقادهای جدی شده است.

به گزارش « lesaf»، شورای ایالتی فرانسه درخواست وکلای زندانیان را برای بررسی به وضعیت آنان در زندان‌ها رد کرد.

این در حالی است که شرایط در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های پر ازدحام فرانسه براساس گزارش‌ها و مستندات متعدد غیرانسانی و تحقیرآمیز است.

در عین حال، نقض حقوق اساسی افراد بازداشت شده و زندانی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های فرانسه توسط مراجع رسمی تایید شده است.

نقض گسترده حقوق اساسی زندانیان سبب نگرانی‌های جدی شده و انتقادهایی را برانگیخته است.

 وجود موش و حشرات موذی، حبس بیش از ظرفیت در سلول‌ها، خرابی تاسیسات و امکانات بهداشتی، ... از مهم ترین مصادیق نقض حقوق زندانیان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها هستند.

 با وجود این، شورای ایالتی فرانسه مدعی است که هیچ گونه نقض جدی حقوق اساسی بازداشت شدگان وجود ندارد که مستلزم اقدام سریع باشد.

دیوان اروپایی حقوق بشر فرانسه، پیشتر این کشور را به دلیل وضعیت بحرانی زندان‌ها و عدم ارائه و اجرای راه حل‌های مناسب محکوم کرده بود.

کمیته وزرای شورای اروپا به زودی اجرای حکم مذکور توسط فرانسه را بررسی خواهد کرد که قاعدتا کاستی‌های پاسخگویی دادگستری فرانسه را آشکار می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *