چالش‌های مرگبار زندگی با سرطان در غزه

13:37 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۴۹۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
محاصره غزه، یکی از متراکم ترین مناطق جهان از نظر جمعیت، زندگی را از جهات مختلفی با دشواری‌های متعددی مواجه کرده است.

خبرگزاری میزان – محدودیت‌های مالی و تردد برای بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های خاص در نوار غزه به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی به معنای وجود حق درمان و به عبارت دیگر حق ادامه حیات محدود برای این دسته از بیماران است.

به گزارش «گاردین»، 15 سال از زمان آغاز محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی و همراهی مصر با این رژیم در این رابطه می‌گذرد و اوضاع در همه زمینه‌های برای ساکنان بزرگ ترین زندان روباز جهان بدتر و وخیم تر شده است.

مشکلات برای بیماران مبتلا به سرطان در نوار غزه بسیار پیچیده است.

بیماران سرطانی ساکن نوار غزه برای درمان رادیوتراپی که در این منطقه وجود ندارد، باید برای کسب مجوز از رژیم صهیونیستی جهت سفر به کرانه باختری و مراجعه به بیمارستان دارای مرکز رادیوتراپی از طریق سازمان فلسطینی هماهنگ کننده مجوزهای سفر با صهیونیست‌ها، هماهنگ کنند.

شمار بیماران نیازمند به عمل جراحی یا دریافت درمان سرطان در نوار غزه افزایش یافته و فقط افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، تحت پوشش کمک مالی تشکیلات خودگردان و مجوز رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

زنان بیمار با یک مشکل دیگر مواجه هستند؛ آن‌ها نمی‌توانند همراهی همسر، پسر یا پدر را در سفر درمانی احتمالی خود داشته باشند؛ زیرا رژیم صهیونیستی به ندرت به مردان زیر 50 سال اجازه سفر می‌دهد.

مشکلات مالی، دشواری دریافت مجوز سفر، نداشتن همراه، صف طولانی دریافت نوبت در بیمارستان‌ها، ... از جمله مشکلاتی هستند که سبب نیمه تمام ماندن درمان بیماران سرطانی و وخاومت اوضاع آنان می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *