کودکان غزه بزرگ‌ترین قربانیان جنایات رژیم صهیونیستی

9:38 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۰۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم آپارتاید صهیونیستی در سکوت مجامع بین‌المللی، جنایات خود را به طور همه‌جانبه علیه فلسطینیان ادامه می‌‎دهد.

خبرگزاری میزان – اخیرا روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» فهرستی از کودکان فلسطینی که در جریان تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند را منتشر کرد.

در طول 11 روز درگیری ماه می میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، حداقل 67 کودک (زیر 18 سال) در غزه به شهادت رسیدند.

هویت کودکان، عکس‌ها و شرایط شهادت آنها از منابع متعددی از جمله والدین، بستگان، معلمان، مدارس غزه و رژیم صهیونیستی، سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، مقامات فلسطینی و سازمان‌های خبری در غزه تأیید شده است.

کودکان آسیب‌پذیرترین گروه در غزه هستند؛ آنها در میان فقر فلج کننده، بیکاری بالا بزرگ می‌شوند، نمی‌توانند آزادانه به دلیل محاصره اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی، حرکت کنند و در زیر تهدید دائمی جنگ زندگی می‌کنند.

نیویورک تایمز برآورد می‌کند که یک نوجوان 15 ساله به طور متوسط ​​چهار حمله بزرگ از سوی رژیم صهیونیستی را پشت سر گذاشته است.

برخلاف اراضی اشغالی، بسیاری از ساکنان غزه به اتاق‌های امن یا پناهگاه دسترسی ندارند؛ بسیاری به مدارس سازمان ملل پناه می‌برند و با این حال، آنها نیز بمباران شده‌اند و این احساس را تقویت می‌کنند که هر کسی در هر جایی ممکن است کشته شود.

اخیرا یک کودک هفت ساله فلسطینی پس از فرار از دست نظامیان صهیونیست که در تعقیب او بودند، از بلندی سقوط کرد و به شهادت رسید و سکوت غرب در این باره گویای بسیاری از حقایق است.

«ریان سلیمان» پس از ایست قلبی به بیمارستان منتقل شد و تمام تلاش‌ها برای احیای او ناکام ماند؛ این شهادت غم‌انگیز پس از بازگشت «رایان» از مدرسه در بیت لحم اتفاق افتاد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که نظامیانش پس از اینکه رایان و سایر کودکان به سمت نیروهای این رژیم سنگ پرتاب می‌کردند، وی را تعقیب کردند؛ با این حال ساکنان فلسطینی می‌گویند که در آن زمان سنگ‌اندازی از سوی کودکان صورت نگرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *