سابقه نژادپرستانه مدارس کلیسای کاتولیک در آمریکا

13:50 - 01 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۵۵۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مدارس سابق کلیسای کاتولیک با گذشته نژادپرستانه خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرگزاری میزان – بررسی‌هایی که درباره وضعیت مدارس سابق تحت کنترل کلیسای کاتولیک، ریشه‌های عمیق نژادپرستی را در این مدارس نشان می‌دهد.

در سپتامبر 2019، گزارشی که در این باره منتشر شد نشان می‌داد که بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان این مدارس سفیدپوست بوده‌اند و این رقم در برخی مدارس به 80 درصد می‌رسیده است.

پیش از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، باعث یک حسابرسی ملی در آمریکا بر سر نژاد شد و اکنون، با وجود نهادهایی در سراسر آمریکا که از جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است حمایت می‌کنند، موضوع نژادپرستی در مدارس کلیسای کاتولیک مورد تحقیقات بیشتری قرار گرفته‌ است.

بسیاری از این مدارس برای حفظ تبعیض نژادی ایجاد شدند؛ نزدیک به یک سوم مدارس در انجمن بین‌المللی مدارس کلیسای کاتولیک، در آمریکا اندکی قبل یا پس از اینکه دادگاه عالی این کشور ممنوعیت تبعیض نژادی مدارس را اجباری کند، تأسیس شده و تبعیض گسترده‌ای در آنها برقرار بود.

«جوئل گینز»، مدیر یکی از این مدارس در شهر «فیلادلفیا»، می‌گوید مدارسی که شروع به جست‎وجوی دانش‌آموزان سیاه‌پوست و رنگین‌پوست کرده‌اند، اغلب از برگزاری مکالمات دشوار درباره نژادپرستی و طرد شدن که برای تغییر وضعیت موجود ضروری است، ناراحت هستند.

یکی از معلمان در دومین روز از یک جلسه آموزشی ضد نژادپرستی که «گینز» در مدرسه خود برگزار کرد، کار خود را ترک کرد؛ همچنین تقاضای کمی برای تغییر از سوی والدین وجود دارد.

یک مطالعه در سال 2017 از گروه «بارنا» نشان داد که تنوع قومیتی برای والدین آینده و فعلی که مدارس کاتولیک را انتخاب می‌کنند، اولویت پایینی دارد.

اگرچه اکنون تلاش‌هایی برای فاصله گرفتن از این نژادپرستی صورت گرفته اما مدارس کلیسای کاتولیک با نژادپرستی تاریخی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ ترجیح آنها در طول دهه‌های 1970 و 1980 نادیده گرفتن این تاریخ بود، نه پرداختن به آن.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *