هشدار سازمان ملل درباره بحران گرسنگی در سودان جنوبی

10:20 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۱۶۹۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سه نهاد سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای درباره بحران گرسنگی در سودان جنوبی هشدار دادند.

خبرگزاری میزان - آژانس‌های سازمان ملل به تازگی هشدار دادند که حدود ۷.۸ میلیون نفر در سودان جنوبی، یعنی دو سوم جمعیت، این کشور ممکن است در فصل کم‌‌بارش آوریل تا جولای سال آینده با کمبود شدید مواد غذایی مواجه شوند.

به گزارش «الجزیره»، سازمان خواربار و کشاورزی ملل (فائو)، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و برنامه جهانی غذا (WFP) اعلام کردند که کمبودها بدتر از زمان اوج جنگ داخلی در سال های 2013 و 2016 است.

این سه نهاد سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند: کاهش امنیت غذایی و شیوع بالای سوء تغذیه با ترکیبی از درگیری‌ها، شرایط بد اقتصاد کلان، رویدادهای شدید آب و هوایی و هزینه‌های بالای مواد غذایی و سوخت مرتبط است.

در عین حال، با وجود افزایش مستمر نیازهای بشردوستانه، بودجه برنامه‌های بشردوستانه برای سودان جنوبی کاهش یافته است.

افزایش قیمت‌های جهانی مواد غذایی، سازمان‌های بشردوستانه را با کمبود بودجه مواجه کرد زیرا کمک‌کنندگان تمرکز خود را به موضوعات دیگر معطوف کردند.

در ماه ژوئن، WFP اعلام کرد که مجبور است برخی از کمک‌های غذایی به سودان جنوبی را در حالی که «گرسنه‌ترین سال» خود از زمان استقلال را پشت سر می‌گذارد، متوقف کند.

در ماه آگوست آژانس‌های سازمان ملل برآورد کردند که 7.7 میلیون نفر در دوره آوریل تا جولای بین دو برداشت محصول، از کمبود شدید مواد غذایی در این کشور رنج می‌برند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر در پایان ماه اکتبر تحت تأثیر باران شدید و سیل قرار گرفتند.

این گزارش افزود: افتتاح سدهای اوگاندا احتمالا سیل را در پایین دست سودان جنوبی تشدید می‌کند.

سودان جنوبی مدت کوتاهی پس از اعلام استقلال از سودان در سال 2011 وارد جنگ داخلی شد و در حالی که توافقنامه صلح چهار سال پیش امضا شده تا حد زیادی پابرجاست، دولت انتقالی در متحد کردن جناح های مختلف نظامی کند بوده است.

«جوزفین لاگو»، وزیر کشاورزی و امنیت غذایی سودان جنوبی در جریان انتشار این گزارش گفت: اقدام فوری لازم است و ما باید توجه خود را دوباره متمرکز کنیم و منابع را تغییر دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *