تاکید دبیرکل سازمان ملل بر تلاش برای بازگشت آرامش به سودان

20:32 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۶۹۱
تاکید دبیرکل سازمان ملل بر تلاش برای بازگشت آرامش به سودان
دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها در سودان درخواست کرد تا برای بازگشت آرامش به این کشور کمک کنند.

خبرگزاری میزان - استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی با بیان اینکه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل وقوع درگیری بین نیرو‌های پشتیبانی سریع و نیرو‌های مسلح سودان را به شدت محکوم کرده است، گفت: دبیرکل سازمان ملل از رهبران نیرو‌های پشتیبانی سریع و نیرو‌های مسلح سودان می‌خواهد که فوری خصومت‌ها را متوقف کنند.

وی افزود: رهبران نیرو‌های پشتیبانی سریع و نیرو‌های مسلح سودان باید آرامش را بازگردانند و برای حل بحران کنونی گفتگو را آغاز کنند.

دوجاریک ادامه داد: دبیرکل معتقد است هر گونه تشدید بیشتر در جنگ، تأثیر مخربی بر غیرنظامیان خواهد داشت و وضعیت بشردوستانه ناپایدار در سودان را تشدید خواهد کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: گوترش از کشور‌های عضو سازمان ملل در منطقه می‌خواهد که از تلاش‌ها برای بازگرداندن نظم در سودان و بازگشت به مسیر انتقال سیاسی این کشور حمایت کنند.

وی گفت: دبیرکل در حال تعامل با رهبران منطقه است و بر تعهد سازمان ملل به حمایت از مردم سودان در تلاش‌های آن‌ها برای احیای یک انتقال سیاسی دموکراتیک و تحقق آرمان‌های آن‌ها برای ایجاد آینده‌ای مسالمت‌آمیز و امن تاکید دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سودان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *