شرایط غیرانسانی اردوگاه‎های پناهندگان در کشورهای اروپایی

8:21 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۲۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران جدید پناهجویان مسائل ناراحت کننده‌ای را برای اروپا ایجاد می‌کند.

خبرگزاری میزان - تعداد پناهندگانی که به دنبال سرپناه در اروپا هستند، افزایش یافته و این بحران آنهایی که از سایر درگیری‌ها فرار کرده‌اند را به پایان خط پایان رسانده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، در بروکسل، پناهجویان مجبورند در جعبه‌های مقوایی در خیابان پناه بگیرند؛ در سرتاسر جنوب آلمان، شهرداران شهرهای کوچک در حال افتتاح مراکزی هستند تا پناهندگان بیشتری را در خود جای دهند؛ در هلند که امسال یک نوزاد 3 ماهه جان باخت، دولت این کشور به دلیل شرایط غیرانسانی اردوگاه مورد شکایت قرار گرفته است.

اروپا در سال جاری 4.4 میلیون اوکراینی را پذیرفته است، علاوه بر بیش از 365 هزار متقاضی پناهندگی که از قبل وجود داشته است.

این رقم حتی بیشتر از سال 2015 است که به عنوان «دوره مهم مهاجرت در تاریخ معاصر اروپا» عنوان می‌شد؛ زمانی که 1.2 میلیون پناهجو از غرب آسیا به اروپا رفته‎اند.

اما اینکه چگونه اروپا دوباره این کار را انجام خواهد داد، پرسش‌های گزنده‌ای را در مورد رفتار با پناهندگان و رفتار نابرابر با آنها ایجاد می‌کند و در عین حال نگرانی‌ها را در مورد ورود احتمالی بیشتر اوکراینی‌ها با کاهش دما تشدید می‌کند.

«هانه بیرنز»، رئیس مؤسسه سیاست مهاجرت اروپا، یک موسسه تحقیقاتی مستقر در بروکسل، گفت: زمستان سختی در اروپا برای پناهجویان خواهد بود. درگیری در اوکراین در حال طولانی شدن است و اوکراینی‌ها مدت بیشتری در اروپا خواهند ماند.

بحران بشردوستانه اروپا با افزایش و تداوم آن، خطر فزاینده پیامدهای سیاسی را به همراه انبوهی از چالش‌ها در بر می‌گیرد.

علاوه بر این بحران انرژی تورم را افزایش داده، نارضایتی را نسبت به هزینه‌های زندگی و همچنین جنگ ایجاد کرده است؛ نارضایتی اقتصادی و احتیاط در مورد مهاجرت قبلا باعث موج تازه‌ای در نیروهای راست افراطی و پوپولیستی شده است.

برای تمام اروپا، این محیطی آماده برای قربانی شدن است، جایی که بار بحران به طور مساوی تقسیم نمی‌شود، نه بین خود کشورها و نه خود پناهندگان.

تحلیلگران می‌گویند که بحران کنونی ناشی از جنگ در اروپاست اما نه توسط پناهجویان کشورهای درگیر درگیری مانند افغانستان و سوریه.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *