تشدید فشارها بر پناهجویان در اروپا/فرانسه 44 نفر را اخراج می‎کند

13:44 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۹۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تشدید تنش‌ها میان کشورهای اروپایی بر سر موضوع مهاجرت به قربانی شدن پناهجویان بسیاری منجر می‌شود.

خبرگزاری میزان – رسانه‌‎های فرانسه به تازگی گزارش دادند که این کشور درخواست پناهندگی 44 پناهجو را رد کرده و آنها را اخراج می‌‎کند.

«جرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه، گفت که این کشور درخواست پناهندگی 44 نفر از 234 پناهجویی که در دریای مدیترانه و طی یک عملیات، نجات یافته بودند را رد کرده و آنها را اخراج خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اخیرا ایتالیا اجازه دسترسی کشتی نجات را به بنادر خود نداد و این امر تنش‌ها میان رم و پاریس را بر سر موضوع مهاجرت افزایش داد.

به گزارش «شینهوا»، سیاست‌های مهاجرتی باعث تشدید درگیری بین فرانسه و ایتالیا شده و این جدیدترین درگیری‌های دیپلماتیک بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال های اخیر است.

فرانسه در ابتدا با پذیرش حدود سه هزار پناهجو موافقت کرد، اما پس از اینکه ایتالیا تاکید کرد که درباره موضع خود مذاکره نخواهد کرد، پاریس پیشنهاد خود را پس گرفت.

فرانسه همچنین اعلام کرد که امنیت مرزی بین دو کشور را افزایش خواهد داد.

این موضوع پس از آن روی می‌دهد که اخیرا شش پناهجو در انتظار ورود به اروپا جان خود را پس از سرگردانی در آب‌های مدیترانه از دست دادند و یکی از این افراد یک نوزاد شش ماهه بود.

«مارکو بوراچتی»، استاد حقوق اتحادیه اروپا در دانشگاه «بولونیا»، در این باره می‎گوید: آنچه می‌بینیم مشکلات قدیمی است که دوباره ظاهر می‌شوند.

قانون دریایی می‌گوید افرادی که در دریا نجات می‌یابند باید به نزدیک‌ترین بندر امن آورده شوند؛ ایتالیا در هفته‌های اخیر و پس از انتخاب «جورجیا ملونی»، به عنوان نخست وزیر راست افراطی، سیاست خود را در مورد پناهندگان تغییر داده است. دولت ایتالیا اکنون با اجازه دسترسی آسان به این کشور برای پناهندگان مخالف است.

انتهای پیام/


برچسب ها: مهاجران اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *