تاثیرات سوء اسلام هراسی بر کودکان مسلمان در آمریکا

10:49 - 16 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۳۴۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها نشان می‌دهند که اسلامی هراسی در آمریکا آثار سوء و گسترده ای بر کودکان مسلمان دارد.

خبرگزاری میزان – تاکنون موارد متعددی از ضرب و شتم، اتهام زنی، برخوردهای توهین آمیز در رابطه با دانش آموزان مسلمان به طور کلی و حمله برای برداشتن حجاب از سر دختران مسلمان به صورت خاص در مدارس شهرهای مختلف آمریکا مانند نیویورک گزارش شده است.

به گزارش « soundvision»، براساس یک بررسی انجام شده در آمریکا، حدود 10 درصد دانش آموزان مسلمان در مدارس آمریکا به نحوی مورد آزار و اذیت ناشی از اسلام هراسی قرار گرفته اند.

بیشتر این جنایت‌های نفرت محور علیه کودکان مسلمان به دلیل بی اعتمادی آنان به پلیس از یک سو و بی توجهی پلیس به شکایت‌های آنان از سوی دیگر گزارش نمی‌شوند.

به همین دلیل اگرچه اسلام هراسی به شکلی جدی بر کودکان مسلمان در آمریکا تاثیر می‌گذارد، اما آمار درستی از این معضل برای نمایاندن چهره غیرانسانی این جنایت وجود ندارد.

از جمله پیامدهای اسلام هراسی بر زندگی کودکان مسلمان در آمریکا می‌توان به نرخ پایین تر موفقیت آنان در قیاس با کودکان دیگر گروه‌های مذهبی در این کشور اشاره کرد.

بررسی گالوپ نیز نشان داد که کودکان مسلمان در قیاس با همتایان خود از دیگر گروه‌های مذهبی در آمریکا کمتر شاد و بیشتر عصبانی هستند.

گزارش هشداردهنده دیگری که پیو ارائه کرد، نشان می‌دهد که کودکان مسلمان در قیاس با کودکان دیگر گروه‌های مذهبی در آمریکا بیشتر سیگار می‌کشند؛ بیشتر دچار افسردگی می‌شوند؛ برای حفاظت از آنان در برابر مخاطرات اجتماعی بودجه کمتری تخصیص می‌یابد؛ ...

در عین حال، بزرگسالان مسلمان نیز از پیامدهای اسلام هراسی در آمریکا مصون نیستند؛ آن‌ها کمتر در مشاغل حرفه ای به کار گرفته می‌شوند؛ دستمزد کمتری دریافت می‌کنند، مسیر شغلی و تحصیلی دشوارتری دارند؛ ...

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *