ابراز امیدواری ارمنستان برای دستیابی به توافق با جمهوری آذربایجان

17:29 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۲۰۶
نخست وزیر ارمنستان می‌گوید که نشست سه‌جانبه مسکو، باکو و ایروان هفته آینده در روسیه برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان – «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان از برگزاری نشست سه‌جانبه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش «المیادین»، نخست وزیر ارمنستان ابراز امیدواری کرد که توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان تا پایان سال جاری میلادی امضا شود.

«پاشینیان»، امیدوار است که کشورش تا پیش از امضای معاهده صلح با جمهوری آذربایجان، روند تعیین مرزها را تکمیل کند.

اخیرا «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از «الهام علی اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان برای برگزاری نشستی در روسیه دعوت کرده بود.

رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در پایتخت قزاقستان گفت: من از رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان دعوت می‌کنم تا در مسکو دیداری دوجانبه داشته باشند.

اخیرا درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشدید شده است؛ در پی این تشدید درگیری‌ها شورای اروپا از موافقت جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان با ماموریت غیرنظامی اتحادیه اروپا در مرز مشترک دو کشور خبر داد.

دور جدید درگیری‌ها میان جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان از ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) در منطقه‌ای خارج از منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ» آغاز شد.

درگیری میان جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۰ به اوج رسید و در نوامبر همان سال با میانجیگری روسیه پایان یافت، اما تنش و خصومت میان دو کشور با توافق آتش بس مذکور به پایان نرسیده و به درگیری‌های گاه به گاه منجر می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *