دعوت مسکو از ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای برگزاری نشست در روسیه

12:35 - 22 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۲۹۵
رئیس جمهور روسیه از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواسته تا دیدار دوجانبه در روسیه برگزار کنند.

خبرگزاری میزان - «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از «الهام علی اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان برای برگزاری نشستی در روسیه دعوت کرده است.

به گزارش «الجزیره»، «پوتین» گفت: من از رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان دعوت می‌کنم تا در مسکو دیداری دوجانبه داشته باشند.

رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در پایتخت قزاقستان افزود: من خوشحالم که هم رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و هم نخست وزیر ارمنستان را دعوت می‌کنم؛ ما می‌توانیم با شما قرار ملاقات بگذاریم و امیدوارم علاقه‌مندی وجود داشته باشد. ما می توانیم در هر کجای روسیه نشست برگزار کنیم؛ سوچی، سن پترزبورگ، مسکو.

پوتین همچنین یادآور شد که سران سه کشور جلسات زیادی در قالب سه‌جانبه برگزار کرده‌اند و بد نیست با در نظر گرفتن واقعیت‌های کنونی، دوباره دیدار کنند.

در همین حال «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در شهر «آستانه» گفته که با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره توافق‎های صورت گرفته میان 3 کشور در سال‌های 2020 و 2021 گفتگو خواهد کرد.

اخیرا درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشدید شده است؛ در پی این تشدید درگیری‌ها شورای اروپا از موافقت جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان با ماموریت غیرنظامی اتحادیه اروپا در مرز مشترک دو کشور خبر داد.

دور جدید درگیری‌ها میان جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان از ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) در منطقه‌ای خارج از منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ» آغاز شد.

درگیری میان جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۰ به اوج رسید و در نوامبر همان سال با میانجیگری روسیه پایان یافت، اما تنش و خصومت میان دو کشور با توافق آتش بس مذکور به پایان نرسیده و به درگیری‌های گاه به گاه منجر می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *