رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت بحرانی پناهجویان در مرزهای یونان و ترکیه

8:26 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۴۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران مهاجرت در مرزهای ترکیه روز به روز در حال تشدید شدن است و گزارش‌های ناگواری از وضعیت پناهجویان منتشر می‌شود.

خبرگزاری میزان – اخیرا رسانه‌های یونان گزارش دادند که نیروهای مرزی این کشور 92 مهاجر را برهنه و بدون وسایل در مرزهای این کشور و ترکیه بازداشت کرده‌اند.

این حادثه روز جمعه گذشته روی داده و نیروهای مرزبانی یونان مدعی هستند که این افراد در مرز ترکیه به یونان در نزدیکی رودخانه مرزی «اوروس» بازداشت شده‌اند.

پیدا شدن این 92 مهاجر در مرزهای یونان و ترکیه، جدیدترین گزارش از وضعیت بحرانی پناهچویان در مرزهای یونان است.

این امر بار دیگر به اتهام‌زنی‌های ترکیه و یونان علیه یکدیگر منتهی شده و واکنش شدید سازمان ملل را به همراه داشته است.

در حالی که مقامات یونان، ترکیه را مسئول این امر می‎‌دانند، «فخرالدین آلتون»، رئیس اداره ارتباطات ترکیه و سخنگوی رئیس جمهور این کشور این اتهامات را بی‌اساس توصیف کرد.

در همین حال سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که از پیدا شدن حدود 100 پناهجوی برهنه در مرز بین یونان و ترکیه «عمیقاً ناراحت» است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل تاکید کرد: ما چنین رفتار ظالمانه و تحقیرآمیزی را محکوم می‌کنیم و خواستار تحقیقات کامل در مورد این حادثه هستیم.

یونان در خط مقدم بحران مهاجرت اروپا در سال‌های 2015 و 2016 قرار داشت، زمانی که حدود یک میلیون پناهجو از کشورهای مختلف از جمله سوریه، افغانستان و عراق، عمدتاً از طریق ترکیه وارد این کشور شدند.

تعداد مهاجران از آن زمان کاهش یافته اما مقامات یونانی می‌گویند اخیرا شاهد افزایش تلاش برای ورود از طریق مرز زمینی ترکیه و جزایر یونان بوده‌اند.

ترکیه به طور مرتب یونان را به عقب راندن اجباری و خشونت‌آمیز مهاجرانی که از طریق زمین و دریا وارد این کشور می‌شوند، متهم می‌کند.

علاوه بر این گزارش‌های متعدد از اقدامات خشونت‌بار نیروهای یونانی علیه پناهجویان و همدستی آژانس مرزی اتحادیه اروپا با این اقدامات وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *