تاثیر تبعیض در سیستم بهداشتی هلند بر اقلیت‎های نژادی

14:47 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۸۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقلیت‌های قومی و نژادی در هلند با طیف گسترده ای از نژادپرستی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – یکی از ماندگارترین و مخرب ترین میراث‌های استعمارگری در جهان، نژادپرستی است.

استعمارگری ورای استثمار فیزیکی سیستم کاملی از باورها، تعصب‌ها و کلیشه‌های مبتنی بر ایده برتری سفیدپوستان نسبت به رنگین پوستان را در کشورهای مستعمره و استعمارگر برجای گذاشت.

هلند از جمله کشورهایی است که همچنان تحت تاثیر تبعیض و نژادپرستی استعمارگرانه دارد؛ این نژادپرستی در بخش‌های آموزش، مسکن، کار، سیاست، بهداشت، محل کار، ... هلند وجود دارد و اقلیت‌های قومی و نژادی از طرد، نابرابری و تعصب رنج می‌برند.

به گزارش « nltimes»، نژادپرستی نه تنها در بازار مسکن، آموزش و محل کار در هلند، بلکه در مراقبت‌های بهداشتی نیز رخ می‌دهد.

 بیماران با اقلیت‌های متنوع و مختلف در هلند گزارش کردند که به دلیل ظاهر، مذهب یا نامشان به گونه‌ای با رفتار متفاوتی روبرو شده یا جدی گرفته نشدند.

یک محقق حوزه بهداشتی در هلند می‌گوید که تبعیض و نژادپرستی در مراقبت‌های بهداشتی، مردم را بیمارتر می‌کند؛ زیرا استرسی که از تبعیض به وجود می‌آید به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی – عروقی و فشار خون منجر می‌شود.

ضمن این که تبعیض و نژادپرستی مانع عمده ای در مراجعه اعضای اقلیت‌های قومی و نژادی به پزشک و مراکز درمانی است و به بیمار تر شدن و جدی تر شدن مشکلات جسمی آن‌ها منجر می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *