سالانه هزاران کودک در هلند به عضویت گروه‌های جنایتکار در می‌آیند

12:09 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۳۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که سالانه هزاران کودک در هلند به عضویت باندهای جنایتکار درمی‌آیند.

خبرگزاری میزان – گزارش اخیرا منتشر شده مرکز مبارزه با قاچاق کودکان و انسان (CKM) نشان داد که بیش از 2 هزار و 500 کودک در 13 شهر هلند در 2 سال گذشته مجبور به ارتکاب جرایم جنایی شده اند.

به گزارش « nltimes»، در حالی که جدیدترین گزارش مرکز مبارزه با قاچاق کودکان و قاچاق انسان هلند (CKM)  اعلام می‌کند که بیش از 2 هزار و 500 کودک در 13 شهر مورد بررسی در دو سال گذشته مجبور به ارتکاب جرایم جنایی شده اند، آمار رسمی از 68 مورد در سراسر هلند خبر می داد.

سخنگوی مرکز مبارزه با قاچاق کودکان و قاچاق انسان  (CKM) می‌گوید که این آمار نشان دهنده استثمار مجرمانه کودکان و نوجوانان به عنوان ستون نامرئی مدل درآمدی مجرمان است.

براساس گزارش‌های موجود، کودکان قربانی مجبور به ارتکاب انواع جرایم مانند جرایم مواد مخدر، دزدی و استخدام برای فحشا می‌شوند.

CKM می گوید که این کودکان که عمدتا از کودکان آسیب پذیر هستند که نمی‌توانند یا جرات درخواست کمک ندارند؛ آن‌ها گاهی حتی متوجه نمی‌شوند که قربانی شده اند؛ یا از مجرمان می‌ترسند؛ آن‌ها برای مدت طولانی تحت استثمار باقی می‌مانند.

در واقع، باندهای جنایتکار از موقعیت آسیب پذیر کودکان مانند ناتوانی ذهنی خفیف احتمالی، کودکان اقلیت‌های نژادی، کودکان دارای بدهی یا دارای مشکلات سوءمصرف مواد مخدر استفاده می‌کنند.

نگرانی مرکز مبارزه با قاچاق کودکان و قاچاق انسان از اینست که با این کودکان در صورت دستگیر شدن نه به عنوان قربانی بلکه به عنوان مجرم برخورد می شود.

20 درصد از حدود یک هزار و 600 متخصص مراقبت های اولیه کودکان در دو سال گذشته، می گویند که کودکان قربانی مورد استثمار جنایی و جنسی قرار گرفتند.  

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر هلند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *