رشد 2 برابری تعداد بی خانمان‌ها در هلند

12:45 - 11 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۹۱۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد افراد بی خانمان در هلند در سال های اخیر رشد قابل توجه و نگران کننده ای داشته است.

خبرگزاری میزان – روند فزاینده بی خانمانی در هلند به یک نگرانی جدی در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش «هلند تایمز و netherlands.postsen»، بی خانمانی در هلند به معضلی فراگیر تبدیل شده است؛ بسیاری از شهرهای این کشور، عمدتا «آمستردام» و «اوترخت»، رشد شدید تعداد بی خانمان‌ها را گزارش کرده اند که در دهه گذشته دو برابر شده است.

 بحران‌های مسکن و تورم معضل بی خانمانی در هلند را تشدید می‌کنند.

چهار شهر بزرگ هلند شامل «آمستردام»، «لاهه»، «اوترخت» و «روتردام،» به صورت جدی نگران رشد تعداد افراد بی خانمان هستند؛ آن‌ها از دولت هلند خواستند تا مسئولیت خود در این زمینه را پذیرفته و اقدامات لازم را انجام دهد.

بررسی‌ها آمارهای نگران کننده ای از معضل بی خانمانی در هلند ارائه می‌کنند؛ تعداد افراد بی خانمان که به دنبال کمک هستند در یک سال نزدیک به 25 درصد افزایش یافته است؛ در مورد جوانان بی خانمان 18 تا 22 ساله این افزایش حتی 50 درصد است.

افزایش قابل توجه تعداد افراد بی خانمان در هلند سبب شده پناهگاه‌های افراد بی خانمان بیش از حد شلوغ شده و امکان اسکان همه بی خانمان‌ها از بین برود.

بر اساس آمار هلند، 32 هزار نفر در سال 2021 در هلند بی خانمان بودند؛ باید توجه داشت که تعداد واقعی افراد بی خانمان از این رقم بسیار بالاتر است، زیرا رقم مذکور شامل مهاجران بی خانمان، بی خانمان‌های زیر سن قانونی و بی خانمان های بالای 65 سال نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *