ناکامی آمریکا در زمینه محافظت از کودکان رنگین پوست و معلول

11:40 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۲۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سابقه بد آمریکا در محافظت از کودکان علاوه بر نهادهای حقوق بشری با انتقاد سازمان ملل نیز مواجه است.

خبرگزاری میزان - آمریکا تنها کشور عضو سازمان ملل است که معاهده بین‌المللی حقوق کودکان را تصویب نکرده است.

به گزارش «شورای حقوق بشر» سازمان ملل، برخی فکر کنند که این موضوع مهم نیست زیرا «آمریکا جایی خوب برای کودکان خوب است» اما معلوم شده که این امر واقعیت ندارد.

بررسی‌هایی که از سوی دیده‌بان حقوق بشر صورت گرفته، بسیاری از ایالت‌های آمریکا را از نظر محافظت از کودکان ناموفق توصیف می‎کند.

از دیگر موضوعاتی که هدف انتقاد نهادهای حامی کودکان قرار گرفته، عدم اقدامات کافی دولت آمریکا در حمایت از کودکان در برابر تنبیه بدنی، سوء استفاده و کودکان کار است.

همه این اقدامات استانداردهای بین‌المللی را نقض می‌کند و چندین مورد به طور نامتناسبی بر کودکان رنگین پوست و کودکان معلول تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، 62 درصد از زندانیان بدون آزادی مشروط برای جرایمی که در دوران کودکی مرتکب شده‌اند، سیاه‌پوست هستند، در حالی که این گروه تنها 14 درصد از کل جمعیت جوانان را در آمریکا تشکیل می‌دهند.

در برخی از مدارس آمریکا، کودکان دارای معلولیت بیش از پنج برابر بیشتر از سایر کودکان در معرض تنبیه خشونت‌آمیز قرار دارند.

کنوانسیون حقوق کودک، اولین معاهده بین‌المللی حقوق کودکان، توسط سازمان ملل در سال 1989 به تصویب رسید؛ این کنوانسیون به حقوق کودکان برای آموزش، سلامت، استانداردهای زندگی مناسب، محافظت در برابر خشونت و استثمار، و مجموعه وسیعی از حقوق دیگر تاکید می‌کند.

 شکست آمریکا در تصویب کنوانسیون و رعایت اصول آن به کودکان در این کشور آسیب می‌رساند.

تحقیقات درباره سوء استفاده و غفلت، مراقبت از خانواده و سایر فعالیت‌ها و خدماتی که سیستم رفاه کودکان را شامل می‌شود می‌تواند به کودکان و اعضای خانواده آنها آسیب برساند؛ جوامع رنگین پوست بیشترین آسیب را در برابر این موضوع دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *