سیاه‌پوستان در آمریکا بیشتر از سفیدپوستان به اشتباه محکوم می‌شوند

14:27 - 21 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۳۶۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بر اساس داده‌های گردآوری‌شده، از بیش از سه هزار و 200 نفری که از سال 1989 تبرئه شده‌اند، بیش از نیمی (53 درصد) سیاه‌پوست بودند.

خبرگزاری میزان - یک گزارش جدید به تشریح تبعیض‌های نژادی فاحش در سیستم عدالت کیفری آمریکا می‌پردازد، به طوری که سیاه‌پوستان آمریکایی به مراتب بیشتر از سفیدپوستان به اشتباه محکوم می‌شوند.

به گزارش «پن کپیتال استار»، بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط ثبت ملی تبرئه‌ها در آمریکا، تلاش مشترک دانشگاه کالیفرنیا/ایروین و دانشگاه میشیگان و دانشکده‌های حقوق دانشگاه ایالتی میشیگان، از بیش از سه هزار و 200 نفری که از سال 1989 تبرئه شده‌اند، بیش از نیمی (53 درصد) سیاه‌پوست بودند.

محققان نوشتند سیاه‌پوستان آمریکایی که 13.6 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، هفت برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی در معرض محکومیت نادرست برای جنایات جدی هستند.

نویسندگان گزارش نوشتند: محکومیت متهمان بی‌گناه نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ نژاد در هر جنبه‌ای از عدالت کیفری در آمریکا نقش اساسی دارد.  

در ادامه این گزارش نوشته شده: هزاران تبرئه در ده‌ها سال نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان به مراتب بیشتر از سفیدپوستان به جرمی محکوم می‌شوند که مرتکب نشده‌اند.

این گزارش به جنایات در انواع مختلف از جمله قتل، تجاوز جنسی و جرایم مواد مخدر می پردازد.

برای مثال، سیاه‌پوستان بی‌گناهی که به قتل محکوم می‌شوند، حدود هفت و نیم برابر بیشتر از سفیدپوستان مجرم شناخته می‌شوند. محققان دریافتند که این موضوع در مورد افرادی که به اعدام محکوم شده‌اند نیز صدق می‌کند.

سیاه‌پوستانی که به قتل محکوم می‌شوند حدود 80 درصد بیشتر از سایر قاتلان، در حالی که بی‌گناه هستند، محکوم می‌شوند.

بخشی از این نابرابری به نژاد قربانیان گره خورده است. حدود 13 درصد از قتل‌های سیاه‌پوستان قربانیان سفیدپوست دارند، اما دوبرابر این تعداد، یعنی 26 درصد از تبرئه‌شدگان بی‌گناه سیاه‌پوست، به جرم قتل سفیدپوستان محکوم شده بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *