پناهجویان زن اوکراینی طعمه شکارچیان قاچاق انسان در مرزهای اروپا

15:04 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۳۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان اوکراینی در حالی با امید به ادعاهای کشورهای اروپایی وارد این کشورها شدند که اصلی ترین چالش پیش روی آن‌ها سوءاستفاده و آزار جنسی است.

خبرگزاری میزان – پناهجویان اوکراینی در پی بروز بحران اخیر اقدام به فرار از کشورشان و ورود به کشورهای اروپایی با واقعیت تلخ بلاتکلیفی و آزار و اذیت جنسی مواجه شدند.

به گزارش «رویترز»، حدود 7 میلیون و 600 هزار پناهجوی اوکراینی پس از آغاز بحران اوکراین کشور خود را ترک کرده و در سراسر اروپا پراکنده شدند.

آن‌ها در آغاز شاهد آغوش باز پناهگاه‌ها و خانه‌ها در کشورهای سراسر اروپا قرار گرفتند؛ این آغوش باز و استقبال به حدی گسترده بود که سبب تضییع حقوق پناهجویان دیگر شد.

اکنون که بحران اوکراین وارد ماه هشتم خود شده و امیدهای پناهجویان اوکراینی برای بازگشت به کشورشان کاهش یافته، آن‌ها در احساس بلاتکلیفی به سر می‌برند که نتیجه سرد یا بسته شدن آغوش باز اروپایی‌ها است.

اروپا اکنون در مواجهه با بحران هزینه‌های زندگی از جمله افزایش شدید قیمت انرژی آن هم در آستانه فرا رسیدن زمستان، دیگر آغوش گرمی برای استقبال از پناهجویان اوکراینی ندارد.

وضعیت برای پناهجویان اوکراینی که مهارت زبانی ندارند، بدتر است؛ البته باید توجه داشت که بخش بزرگی از 7 میلیون و 600 هزار پناهنده اوکراینی، زنان به ویژه زنان مجرد هستند که در بهترین حالت ناچارند در بخش‌های با درآمد پایین مانند گردشگری، کشاورزی و ساخت و ساز مشغول به کار شوند.

 اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که آسیب پذیری پناهندگان اوکراینی فراتر از احساس بلاتکلیفی است  و آن‌ها با معضل مرگبار قاچاق انسان مواجه هستند و قربانی آن می‌شوند.

براساس گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا، پناهندگان اوکراینی غالبا در مرزهای اروپا طعمه شکارچیان قاچاق انسان می‌شوند که مذبوحانه از نیازهای آن‌ها برای حمل و نقل، مسکن و ... سوءاستفاده می‌کنند.

آن‌ها که در طول سفر خود به اینترنت به عنوان تنها منبع اطلاعاتی سریع و قابل اعتماد برای دسترسی به منابع حیاتی متکی هستند، توسط همین پلتفرم قربانی قاچاقچیان انسان می‌شوند.

قاچاقچیان از اینترنت و سایر فناوری‌های نوظهور برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی از جمله استخدام، کنترل و تبلیغ قربانیان خود سوء استفاده می‌کنند.

این گزارش با تاکید بر این که قاچاق پناهجویان اوکراینی و سوءاستفاده جنسی از آن‌ها همچنان در مرزها و درون مرزهای کشورهای اروپایی ادامه دارد، آورده است: نشانه‌های تداوم این معضل، افزایش جست‌و جوهای اینترنتی زنان اوکراینی برای پیشنهاد کار یا ازدواج، وجود شبکه‌های جنایی در اوکراین و در سطح بین المللی، ... هستند.

به گزارش « adbc»، یک گزارش جدید درباره آزار و سوءاستفاده جنسی از زنان پناهجوی اوکراینی در کشورهای اروپایی در مورد خطر فزاینده قربانی شدن آنان در شبکه های قاچاق انسان هشدار داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *