اروپا خشونت‌های مرزی یونان علیه پناهجویان را نادیده می‌گیرد

8:28 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۱۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های یونان علیه پناهجویان در مرزهای این کشور افراد بسیاری را به کام مرگ کشانده و با این وجود اتحادیه اروپا این موضوع را نادیده می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - عدم اقدام اروپا علیه یونان در زمینه خشونت‌های مرزی، این امکان را ایجاد کرده که سیستم تاریک و مبهمی از عقب راندن پناهجویان، نظارت بر آنها و سایر نقض حقوق اساسی پناهجویان شکل بگیرد.

 در این منطقه مرزی پرتنش یونان، که مملو از لفاظی‌های تحریک‌آمیز مقامات یونان و شواهد فزاینده‌ای از بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان به ترکیه است، احترام به کرامت انسانی وجود ندارد.

به گزارش «socialeurope»،در اواسط ماه آگوست، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه گروهی از پناهجویان برای روزها در جزیره‌ای در رودخانه «اوروس» سرگردان مانده بودند منتشر شد، زیرا مقامات یونان مسئولیت نجات آنها را بر عهده نگرفتند.

این یک سیستم اخراج بسیار عمدی و آشکار، سیستم بازدارندگی و دروغگویی است در حالی که هنوز مبالغ هنگفتی از بودجه اتحادیه اروپا برای مراکز پذیرش از سوی یونان دریافت می‌شود.

بازگرداندان اجباری پناهجویان فاحش‌ترین نقض حق پناهندگی با بیرون راندن افراد از قلمرو (به طور سیستماتیک در دریای اژه و منطقه اوروس) اتفاق می‌افتد و تبعید به یک امر عادی تبدیل شده است.

دولت یونان آشکارا حقوق اساسی پناهجویان را با نظارت کمی از سوی اتحادیه اروپا نقض می‌کند.

در نتیجه، این کشور به طور فزاینده‌ای نسبت به مدل غیرقانونی مدیریت پناهندگی خود، که سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در برابر این نقض حقوق سکوت می‌کنند، اطمینان می‌یابد.

روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشری در یونان هنگام تلاش برای تحقیق در مورد آنچه واقعا در جریان است به ارعاب و جو خصومت از سوی مقامات این کشور اشاره می‌کنند.

اقدام به بازگرداندن اجباری پناهجویان نه تنها مقامات یونانی را درگیر می‌کند، بلکه نگرانی‌های جدی در مورد نقش  آژانس مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) ایجاد می‌کند.

کوتاهی اتحادیه اروپا در زمینه جلوگیری از خشونت‌های مرزی یونان در مقابل پناهجویان موجب شده که این روند همچنان تشدید شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *