رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بومیان آمریکا ناامنی غذایی بیشتری را تجربه می‌کنند

12:35 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۴۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بسیاری از چالش‌هایی که بومیان آمریکا با آن مواجه هستند تنها منحصر به این گروه ‌اقلیتی بوده و دیگران در جامعه این کشور با آن مواجه نیستند.

خبرگزاری میزان - بومیان آمریکا چالش های منحصر به فرد زیادی را تجربه می‌کنند و بیشتر با گرسنگی مواجه می‌شوند.

به گزارش «feedingamerica»، سابقه طولانی سیاست‌های مضر فدرال آمریکا منجر به نرخ بالای فقر و نرخ بالای ناامنی غذایی در جوامع بومی این کشور شده است.

بر اساس نظرسنجی جامعه آمریکا، از هر سه فرد بومی آمریکا یک نفر به دلیل نداشتن شغل ثابت و دستمزد پایین در فقر زندگی می‎‌کند.

تنها 28 شهر در آمریکا جمعیتی دارند که اکثریت آن بومیان آمریکایی هستند؛ با این حال، برآورد می‌شود که 18 مورد از این شهرها نرخ بالاتری از گرسنگی را در سال 2020 تجربه کرده‌اند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که دسترسی بومیان آمریکا به فروشگاه‌ها بسیار کمتر از جمعیت عمومی آمریکاست و این امر بهره‌مندی از برنامه‌های غذایی فدرال را برای افرادی که در جوامع بومی زندگی می‌کنند بسیار دشوار می‌کند.

ناامنی غذایی تحت تأثیر عواملی مانند فقر، بیکاری و دارایی‎های خانوار است؛ سابقه طولانی نژادپرستی و ظلم ساختاری از طریق سیاست‌هایی تداوم یافته است که باعث شده بسیاری از جوامع رنگین پوست در آمریکا با نابرابری و ناامنی غذایی مواجه شوند.

از نظر تاریخی نیز، سرخ‌پوستان آمریکا و بومیان آلاسکا نسبت به سفیدپوستان آمریکایی، به احتمال زیاد ناامنی غذایی را بیشتر تجربه کرده‌اند.

تعداد انگشت شماری از برنامه‌های فدرال آمریکا برای رسیدگی به ناامنی غذایی در جوامع قبیله‌ای طراحی شده است.

بخش بزرگی از این امر از بیکاری و فقر بالاتر از حد متوسط ​​در میان جوامع قبیله‌ای آمریکا ناشی می‌شود؛ شهرستان آپاچی، در ایالت آریزونا، محل زندگی برخی اقوام قبیله‌ای دارای نرخ ناامنی غذایی 22 درصدی است که بالاترین نرخ ناامنی غذایی در میان مناطق با اکثریت بومیان در آمریکاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *