بومیان کانادا و آمریکا هدف تبعیض و خشونت در طول تاریخ

14:44 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۱۷۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان در کانادا و آمریکا طی سالیان متمادی هدف انواع خشونت‌ها و جنایات واقع شده‌اند و بسیاری از آنها جان خود را در پی این اقدامات از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان - تاریخ با مردم بومی مهربان نبوده است، هنگامی که اروپایی‌ها برای نخستین بار به جایی رسیدند که بعدها به نام آمریکا شناخته شد، با بومیان آمریکا تماس گرفتند و بیماری‌های کشنده خود را به آنها منتقل کردند.

این بیماری‎ها باعث مرگ 90 درصد از جمعیت آنها می‌شود، بومیان تحت قانون حذف و در اواخر دهه 1600 تا 1700 از خانه‌های خود خارج شدند؛ مهاجران اروپایی هزاران بومی آمریکا را به بردگی گرفتند.

اینها همه دانشی است که اغلب در مدارس تدریس می‎شود، اما آنها واقعا در مورد مدارس شبانه‌روزی بومیان آموزش نمی‌دهند؛ اخیرا اطلاعاتی در بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد چگونگی پیدا شدن اجساد کودکان بومی که در گورهای بی‌نشان در زیر این مدارس دفن شده بودند، منتشر شد، اما مشکل همچنان باقی است.

به گزارش «yhsdiscussion»، مدارس شبانه‌‎روزی بومیان به عنوان یک سیستم آموزشی گسترده تعریف می‌شود که توسط دولت کانادا راه‌اندازی و توسط کلیساها اداره می‌شد؛ آنها هدف اسمی آموزش کودکان بومی را داشتند و می‎خواستند کودکان را به شیوه‌های زندگی اروپایی-کانادایی تربیت و آنها را در جریان اصلی جامعه سفیدپوست کانادایی جذب کنند.

این سیستم برای مدت طولانی کودکان را از خانواده‌هایشان جدا می‌کرد و به آنها اجازه نمی‌داد میراث و فرهنگ خود را بشناسند یا به زبان مادری صحبت کنند.

بیشتر دانش‌آموزان تا سن 18 سالگی در این مدارس تحصیل می‎کردند و پس از آن از ادامه تحصیل محروم می‌شدند؛ مدارس از انواع مختلف آزار و اذیت کودکان استفاده می‌کردند؛ آزار بدنی به عنوان تنبیه مورد استفاده قرار گرفت، بازماندگان کتک خوردن و بستن با تسمه را به یاد دارند، برخی با غل و زنجیر به تخت خود بسته می‌شدند.

مدارس مسکونی به طور نظام‌مند فرهنگ‌های بومی را در کانادا خلع سلاح و خانواده‌ها را برای چندین نسل مختل کردند؛ آنها پیوندهایی را که در آن فرهنگ بومی آموزش داده شده و حفظ می‌شد، قطع کردند. آنها به از بین رفتن عمومی زبان و فرهنگ بومی کمک کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کانادا بومیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *