شکست وزارت دادگستری آمریکا در اجرای قانون شمارش مرگ و میر در زندان‌ها

11:27 - 02 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۳۸۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک کمیته سنای آمریکا در گزارشی اعلام کرد که صدها مرگ و میر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا از سوی دولت محاسبه نشده اند.

خبرگزاری میزان – یک کمیته فرعی در سنای آمریکا گزارشی درباره شکست وزارت دادگستری این کشور در اجرای قانون گزارش مرگ و میر در زندان‌ها، منتشر کرد.

به گزارش «ان بی سی»، بر اساس گزارش تازه منتشر شده یک کمیته سنای آمریکا، وزارت دادگستری این کشور در جمع آوری اطلاعات کافی و کارآمد درباره مرگ و میر در زندان‌های ایالتی و زندان‌های محلی شکست خورده است؛ به طوری که حداقل 990 حادثه توسط دولت فدرال تنها در سال مالی 2021 شمارش نشده است.

گزارش مذکور نتیجه تحقیقات 10 ماهه در مورد نظارت وزارت دادگستری بر قانون گزارش دهی مرگ در زندان‌های فدرال است که یافته‌های این گزارش در میانه اتهام‌های مربوط به شرایط غیربهداشتی و ناامن و نیز سوءرفتار در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا اعلام شد.

این گزارش تاکید می‌کند که وزارت دادگستری آمریکا در انجام قانون مذکور به وضوح شکست خورده است.

به عنوان مثال، گزارش سنا نشان داد که از اکتبر تا دسامبر 2019، دفتر مسئول جمع‌آوری داده‌های وزرات دادگستری هیچ موردی از مرگ زندانیان در 11 ایالت یا هیچ موردی از مرگ و میر زندانیان در زندان‌های محلی 12 ایالت و ناحیه کلمبیا را ثبت نکرده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که 70 درصد موارد مرگ و میر گزارش شده در زندان‌های آمریکا دچار نقض اطلاعات بودند.

در گزارش سنای آمریکا آمده است: آن چه آمریکا اجازه می‌دهد در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های سراسر این کشور تحت نظارت دولت رخ بدهد، یک ننگ اخلاقی است.

بر اساس آخرین داده‌های وزارت دادگستری، 4 هزار و 234 نفر در سال 2019 در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا جان خود را از دست دادند؛ ضمن این که 143 قتل در زندان‌های ایالتی در سال 2019 ثبت شده که از زمان شروع گردآوری اطلاعات در سال 2000 بی سابقه بوده است.

یک کارشناس امور زندان‌ها، گفت: این واقعیت که تعداد قابل توجهی از مرگ و میر در بازداشتگاه‌ها مربوط به افرادی است که قبل از محاکمه در بازداشت بوده اند و هنوز محکوم نشده اند، نشان دهنده فوریت این وضعیت است.

وی اظهار کرد: آمار موجود از مرگ و میر در زندان‌ها، اغلب نوک کوه یخ هستند؛ جایی که میزان مرگ و میر بالاتری وجود دارد و الگوهای خاصی در انواع مرگ‌ها مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *