موج خشونت‎های مرگبار در زندان‎های آمریکا

9:12 - 16 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۸۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی چند روز اخیر 4 مورد قتل ناشی از خشونت در زندان‌های ایالتی آمریکا به ثبت رسید.

خبرگزاری میزان – بحران خشونت در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا غیرقابل حل باقی مانده و قربانی می‌گیرد؛ این بحران محدود به زندان‌های ایالتی نبوده و در زندان‌های فدرال نیز به وفور مشاهده و ثبت می‌شود.

به گزارش «گاردین»، زندانیان در زندان‌های ایالت «آلاباما» با موجی از خشونت‌های مرگبار مواجه هستند؛ اخیرا تصاویری از تلفن‌های همراه منتشر شد که نشان دهنده حمله به زندانیان مرد و مرگ آن‌هاست.

در حالی که خشونت در زندان های ایالتی «آلاباما» در مسیر صعودی قرار دارد و همزمان زندانیان در اعتصاب به سر می‌برند، رئیس اداره زندان‌های این ایالت مدعی است که «اوضاع به خوبی تحت کنترل است.»

اعتصاب زندانیان در یکی از زندان‌های ایالتی «آلاباما» از اواخر سپتامبر و در پی امتناع زندانیان از خروج از سلول‌ها برای کار در سال غذاخوری و ... شروع شد؛ در مقابل مقام‌های زندان جیره غذایی زندانیان را از سه وعده به دو وعده کاهش دادند که از سوی زندانیان به عنوان انتقام دیده شد.

محدودیت‌های دیگری مانند ممنوعیت ملاقات با اعضای خانواده نیز برای زندانیان اعمال شد.

از زمان آغاز اعتصاب‌ها، تاکنون دو زندانی با چاقو کشته شدند.

در عین حال گزارش‌ها و مصاحبه‌ها از درون زندان‌های ایالتی «آلاباما» نشان می‌دهد که وضعیت در این مراکز بهم ریخته، شرایط رو به وخامت است، خشونت فراگیری در زندان‌ها وجود دارد، مواد مخدر در فضای باز و عمومی مصرف می‌شود، مرگ‌های متعدد در حال وقوع است و نظارت کمی بر این وضعیت پیچیده وجود دارد.

کمبود کارکنان در زندان‌های «آلاباما» یکی از مهم ترین عواملی است که بر وخامت اوضاع در این مراکز می‌افزاید.

از سوی دیگر به گزارش «لس آنجلس تایمز»، مقام‌های زندان «کالیفرنیا» می‌گویند که طی 24 ساعت دو زندانی در زندان‌های ایالتی کشته شدند.

خشونت در زندان‌های ایالتی «کالیفرنیا» سبب وقوع این مرگ‌ها طی 24 ساعت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *