کشورهای اروپایی در مسیر اسلام‌هراسی فزاینده و سرکوب مسلمانان

11:36 - 09 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۹۳۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت‌های اروپایی متهم به سرکوب مسلمانان و اقدامات سرگوبگرانه علیه جامعه مسلمانان هستند.

خبرگزاری میزان - سازمان‌های جامعه مسلمان در یک کنفرانس امنیتی و حقوق بشری در لهستان، هشدار را درباره موج فزاینده اسلام‌هراسی تحت حمایت دولت‌ها در اروپا به صدا درآورده‌اند.

به گزاش «میدل ایست آی»، فرانسه، دانمارک و اتریش از جمله کشورهایی هستند که به دلیل سیاست‌هایی که به گفته فعالان در جهت «سرکوب سیستماتیک جامعه مسلمانان» در سراسر این قاره کمک می‌کنند، و در نشست اخیر در لهستان مورد توجه قرار گرفتند.

«لامیس نصری»، مدیر پروژه در مرکز حقوق مسلمانان (CEDA) در دانمارک، در کنفرانس ابعاد انسانی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در «ورشو»، گفت: اسلام‌هراسی در حال گسترش در سراسر اروپاست و از دولت‌های اروپایی می‌خواهیم که از شهروندان مسلمان محافظت کنند.

«نصری» به نمایندگان اروپایی گفت: مسئولیت شما به عنوان کشورهای عضو این است که مراقب باشید شهروندان این کشورها از نژادپرستی، نظارت، برچسب‌گذاری و خشونت هم به صورت نمادین و هم فیزیکی محافظت شوند.

بسیاری از مسلمانان دانمارک از طریق طبقه‌بندی مردم از پیشینه‌های غیرغربی در این کشور که بر حقوق آنها به عنوان شهروند دانمارکی ارجحیت دارد، با تبعیض مواجه هستند.

این قوانین تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان و اقلیت‌های قومی است و آنها را از حقوقشان محروم می‌کند و آنها را به عنوان «دشمنانی در داخل کشور که در جوامع موازی زندگی می کنند و باید با آنها مبارزه کرد» معرفی می‌کند.

مدیر یک سازمان حمایتی مستقر در انگلیس که در فرانسه نیز فعالیت می‌کند، گفته که مسلمانان فرانسوی با «برنامه سرکوب تحت نظارت دولت» روبرو هستند که در آن سازمان‌های منتقد سیاست‌های دولت فرانسه با سرکوب، تعطیلی و جرم‌انگاری مواجه هستند.

در فرانسه پلیس همواره مساجد و نهادهای اسلامی را تهدید و آنها را متهم به اقدامات افراط‌گرایانه می‌‎کند و در چندین مورد اقدام به تعطیل کردن آنها کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *