رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتشار ویدئوهای هولناک از «سهمیه کشتار» نظامیان استرالیا در افغانستان

17:05 - 30 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۲۵۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ویدئوی اخیرا منتشر شده از تیراندازی کماندوهای استرالیایی به سمت غیرنظامیان افغانستانی، بار دیگر جنایات جنگی در افغانستان را به بحث روز در مورد جنایات استرالیا در کشور بحران زده افغانستان تبدیل کرد.

خبرگزاری میزان – موضوع جنایت‌های جنگی استرالیا در افغانستان موضوعی است که اگرچه بارها تکرار شده اما هر بار ابعاد غیرانسانی اش آشکارتر می شود.

به گزارش «اِی بی سی»، در سال 2020 گزارش تحقیقاتی در مورد کشتار غیرقانونی غیرنظامیان افغانستانی توسط کماندوهای استرالیایی در جریان عملیات در سال‌های 2006 تا 2015 منتشر شد و نشان داد که مقام‌های ارشد استرالیایی به کماندوهای جوان دستور قتل شهروندان افغانستانی بازداشت شده را داده اند.

در ویدئوهای تازه منتشر شده درباره تیراندازی کماندوهای استرالیایی به شهروندان افغانستانی مشخص می‌شود که آن‌ها در کمال خونسردی در حال بحث درباره کشتار غیرنظامیان غیرمسلح در افغانستان هستند و از «سهمیه 10 نفری قتل» برای هر نفر در جریان به اصطلاح «جنگ علیه تروریسم» صحبت می‌کنند.

در ویدئوهایی که «اِی بی سی» منتشر کرده، مشخص می‌شود که یک واحد کماندوی استرالیا با خوشحالی در مورد «سهمیه کشتن» خود قبل از آغاز عملیات حرف می‌زنند.

یک کماندوی استرالیایی به فیلمبردار می‌گوید «ما 10 سهمیه داریم؛ سهمیه‌ها باید رعایت شوند.»

آن‌ها دستکم ده‌ها بار در ویدئوی 90 ثانیه ای که توسط یک سرباز استرالیایی در سال 2012 ضبط شده، از کلمه «سهمیه» استفاده می‌کنند.

در ویدئوی دیگری مشخص می‌شود که یک کماندوی استرالیایی تفنگ تهاجمی خود را از بالگرد جنگی به سمت غیرنظامیان غیر مسلح نشانه می‌رود و شلیک می‌کند.

در ویدئوی سوم دو کماندوی استرالیایی یک کشاورز را بازداشت و کتک خوردن وی توسط یک سرباز افغانستانی را تماشا می‌کنند.

«اِی بی سی» اعلام کرد که آژانس جنایات جنگی استرالیا مدعی است برخی از کماندوها را تحت بازجویی دارد.

با وجود این، ویدئوهای منتشر شده سوال‌های جدی درباره رفتار کماندوهای استرالیایی با شهروندان افغانستانی ایجاد می‌کند.

البته تحقیقات پیشین انجام شده در مورد جنایت‌های جنگی نظامیان استرالیا در افغانستان تاکید کرده بود که مقام‌های ارشد نظامی استرالیا توصیه می‌کردند که تعداد تلفات افغانستانی باید بالا باشد؛ حتی با شلیک به زندانیان.

یک کماندوی سابق استرالیا نیز گفته بود که تعداد قتل‌ها معیار موفقیت نیروهای ویژه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *