شهادت یک خبرنگار فلسطینی در اراضی اشغالی

8:02 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۰۸۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
با شهادت نضال اغباریه شمار خبرنگاران فلسطینی شهید در اراضی اشغالی به رقم 72 رسید.

خبرگزاری میزان – گزارش‌ها از اقدام هدفمند رژیم صهیونیستی برای به شهادت رساندن یک خبرنگار فلسطینی در اراضی اشغالی خبر می‌دهند.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، سازمان روزنامه نگاران فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی مسئول شهادت «نضال اغباریه»، خبرنگار فلسطینی است و این اقدام را حلقه ای از زنجیره هدف قرار دادن عامدانه خبرنگاران فلسطینی خواند.

در بیانیه این سازمان آمده است که «اغباریه» به ضرب گلوله افراد ناشناس در «ام الفهم» به شهادت رسید و این ترور را نمی‌توان از جنایت تیراندازی سال گذشته به منزلش که رژیم صهیونیستی چشمان خود را بر آن بست، جدا دانست.

سازمان خبرنگاران فلسطینی همچنین دستگیری «لمی ابوغوش»، خبرنگار فلسطینی در روز یکشنبه پس از یورش نظامیان صهیونیست به خانه اش را محکوم کرد و افزود: تداوم هدف قرار دادن خبرنگاران و تشدید فراوانی آن بیانگر جنایات سیستماتیک رژیم صهیونیستی است؛ خون خبرنگاران فلسطینی ارزشمند است و دستگیری آن‌ها باید متوقف شود.

سازمان مذکور از همه سازمان‌ها و نهادهای خبری و مطبوعاتی داخلی و بین المللی درخواست کرد از یک سو برای پیگرد قانونی جنایات اشغالگران و از سوی دیگر تحریم آن‌ها تلاش کنند.

با شهادت «اغباریه» شمار خبرنگاران شهید فلسطینی در اراضی اشغالی از سال 1948 به 72 نفر رسید.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت شهادت «اغباریه» را نپذیرفته اند اما رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر دستکم دو خبرنگار فلسطینی از جمله «شیرین ابوعاقله» را یا شلیک مسقیم گلوله ترور کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی قرار است روز دوشنبه نتیجه تحقیقات خود را در مورد شهادت «ابوعاقله» منتشر کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *