روسیه: تحریم‌های غرب عامل قطع صادرات گاز به اروپاست

15:01 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۱۸۳۸
کرملین می‎گوید سیاستمداران اروپایی مقصر قطع صادرات گاز از خط لوله نورد استریم است.

خبرگزاری میزان - کرملین سیاستمداران اروپایی را مقصر قطع صادرات گاز از خط لوله «نورد استریم 1»، یکی از مسیرهای اصلی صادرات گاز این کشور، دانست.

سخنگوی کرملین گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه مانع از حفظ فعالیت خط لوله «گازپروم» شده است.

به گزارش «رویترز»، شرکت گازپروم روسیه اخیرا اعلام کرد که خط لوله اصلی به آلمان برای مدت نامعلومی بسته خواهد ماند و مشتریانی را که انتظار داشتند روز شنبه پس از سه روز تعمیر و نگهداری بازگشایی شود، شوکه کرد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در مصاحبه با تلویزیون روسیه گفت: اگر اروپایی‌ها کاملاً غیر منطقی تصمیم بگیرند که از سرویس‌دهی تجهیزات خود، یا بهتر بگوییم تجهیزاتی که متعلق به گازپروم هستند، اما طبق قرارداد باید سرویس‌دهی کنند، خودداری کنند، این تقصیر گازپروم نیست.  

وی گفت: این تقصیر آن سیاستمدارانی است که در مورد تحریم‌ها تصمیم گرفتند.

گازپروم روز جمعه اعلام کرد که پس از پیدا کردن نشتی، که به این معناست که توربین خط لوله نمی‌تواند ایمن کار کند، دیگر نمی تواند یک چارچوب زمانی برای شروع مجدد صادرات ارائه کند.  

«الکساندر نواک»، معاون نخست وزیر روسیه نیز گفت که برای ادامه کار این تاسیسات، شرکت «زیمنس انرژی» باید بر اساس قرارداد منعقد شده تعمیر و نگهداری توربین را انجام دهد.

به گفته وی، تمام مفاد قرارداد تعمیر به طور کامل نقض شده است.

نواک همچنین اظهار کرد: علاوه بر این، تحریم‌هایی هم از طرف کانادا و هم از طرف اتحادیه اروپا بر روی تجهیزات مربوطه اعمال شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه صادرات گاز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *