رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت رکوردهای جدید قیمت برق در اروپا

9:44 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۲۲۱۵
قیمت برق در اروپا همچنان رکورد شکسته و روندی صعودی را طی می‎کند.

خبرگزاری میزان - قیمت برق در اروپا همچنان رکوردها را شکسته و بحران انرژی منطقه را تشدید کرده است؛ این موضوع با شروع سرد شدن هوا، نگرانی‌ها را در اروپا در مورد دسترسی به برق و گرمایش تشدید می‌کند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، قیمت برق در آلمان برای سال آینده، که معیاری برای اروپا در نظر گرفته می‌شود، روز دوشنبه به بالای هزار (999.80 دلار) به ازای هر مگاوات ساعت رسید.

«فابیان رونینگن»، تحلیلگر ارشد در «ریستاد انرژی»، گفت: این وضعیت اصلا عادی نیست؛ قیمت‌ها اکنون به سطوحی می‌رسند که فکر می‌کردیم هرگز نخواهیم دید.

قیمت‌ها از زمانی که شرکت «گازپروم» روسیه اعلام کرد خط لوله گاز «نورد استریم 1» را از روز چهارشنبه به مدت سه روز تعطیل می‌کند تا کارهای تعمیر و نگهداری را انجام دهد، افزایش یافته و این نگرانی‌ها را برانگیخته است که مسکو می‌تواند گاز اروپا را به طور کامل قطع کند.

هنگامی که این خط لوله مهم برای تعمیرات به مدت 10 روز در ماه جولای غیرفعال شد، بسیاری از سیاستگذاران نگران بودند که فعالیت این خط لوله دوباره ازسرگیری نشود.

بخش هسته‌ای فرانسه، که حدود 70 درصد برق این کشور را تامین می‌کند، با تولید کمتر نیز دست و پنجه نرم می‌کند و به این دلیل قیمت انرژی در این کشور افزایش یافته است.

جمهوری چک نیز اعلام کرد که نشست اضطراری وزرای انرژی اروپا را هفته آینده در بروکسل تشکیل خواهد داد.

کسب‌وکارها در اروپا نگران هستند که در صورت کمبود برق، ممکن است مجبور شوند به طور دوره‌ای فعالیت خود را در زمستان متوقف کنند، در حالی که خانوارها ممکن است برای پرداخت قبوض گرمایشی با مشکل مواجه شوند؛ این موضوع می‌تواند باعث یک رکود عمیق اقتصادی در اروپا شود.  

قیمت بالای برق برای سال آینده نشان می‌دهد که معامله‌گران فکر نمی‌کنند که بحران در ماه‌های آینده مهار شود.

«بن ون بوردن»، مدیرعامل شرکت «شل» در یک کنفرانس مطبوعاتی در نروژ گفت: ممکن است زمستان‌های زیادی با مشکل مواجه باشیم؛ ما باید به نحوی راه حل‌هایی پیدا کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *