رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ و مفقودی بیش از 3 هزار پناهجو در مرزهای دریایی اروپا

14:08 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۳۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی توجهی اتحادیه اروپا به وضعیت مرگبار پناهجویان در دریاهای اطراف قاره سبز، مرگ این افراد آسیب پذیر را در پی دارد.

خبرگزاری میزان – پرسش مهمی که در روزهای اخیر در پی انتشار گزارش‌های متعدد از مرگ پناهجویان در مرزهای دریایی اروپا مطرح شده است، این است که اروپا با مهاجران چه می‌کند؟

به گزارش «تایم»، گروه‌های پناهجویی از زنان، کودکان، زنان باردار، سالمندان و ... زنده وارد مرزهای دریایی اروپا می‌شوند اما شمار قابل توجهی از آن‌ها از این مرزها به صورت پیکرهای بی جان خارج می‌شوند.

بقیه نیز در شرایط تهدید کننده زندگی قرار می‌گیرند یا با سوختگی مواجه می‌شوند.

قاچاقچیان انسان نیز به آن‌ها مانند کالاهایی نگاه می‌کنند که باید در بازار سیاه تجارت شوند.

براساس اعلام آژانس پناهجویان سازمان ملل (UNHCR) تنها در سال جاری بیش از 3 هزار مهاجر در تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق دریا کشته یا مفقود شدند.

گفته می‌شود که بسیاری از پناهجویان و مهاجران پس از بسته شدن مرزهای تقریباً همه کشورهای اروپایی در پی شیوع کرونا، برای رسیدن به اروپا از باندهای قاچاق انسان کمک گرفته و می‌گیرند؛ همین امر سبب می‌شود آن‌ها در معرض خطر فزاینده استثمار قرار بگیرند.

آن‌ها حتی در صورتی که جان سالم از سفر دریایی مرگبار به در ببرند یا گرفتار باندهای قاچاق انسان نشوند، به محض ورود به کشورهای اروپایی دستگیر شده و احتمالا با شرایط سختی باید زندگی خود را در زندان سپری کنند.

به گزارش « worldcrunch»، دولت‌های ثروتمند اروپایی هزینه‌های سنگینی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان به کشور یا اخراج آن‌ها به کشورهای ثالث پرداخت می‌کنند.

در واقع، آن‌ها با پرداخت هزینه‌های گزاف پناهجویان را کشورهای فقیرتر می‌فرستند و از این طریق تعهدات حقوقی بین المللی خود در قبال پناهجویان را دور می‌زنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *