رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سوءاستفاده باندهای قاچاق انسان آلبانیایی از بحران پناهجویی در مرزهای اروپا

14:08 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۱۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رویکرد سختگیرانه مهاجرتی اروپا فرصت را برای فعالیت باندهای قاچاق انسان آلبانیایی فراهم کرده است.

خبرگزاری میزان – بحران پناهجویی در مرزهای اروپا سبب می‌شود تا باندهای جنایتکار و سازمان یافته قاچاق انسان از فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و فعال تر شوند.

این رویه در هر بار بروز بحران پناهجویی در مرزهای اروپا نمایان می‌شود و قاچاقچیان انسان از دو فاکتور سیاست‌های ضد مهاجرتی کشورهای اروپایی با هدف ممانعت از ورد پناهجویان به خاک خود و آسیب پذیری اقتصادی پناهجویان استفاده می‌کنند تا سودهای هنگفتی را از آن خود کنند.

عمده باندهای قاچاق انسان فعال در مرزهای اروپا از کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای شرق اروپا مانند آلبانی هستند.

کشور آلبانی در دهه‌های اخیر به محل امن فعالیت سازمان‌ها و باندهای جنایتکاری تبدیل شده که به قاچاق انسان و مواد مخدر مشغول هستند.

در خوش بینانه ترین حالت دولت آلبانی ناتوان از مبارزه با این گروه‌هاست و در واقع بینانه ترین حالت، به دلایل متعدد از جمله اقتصادی از این جرایم چشمپوشی می‌کند.

«گاردین» اخیرا در گزارشی به موضوع سوءاستفاده باندهای قاچاق انسان از بحران پناهجویی در مرزهای اروپا و انگلیس پرداخته است.

براساس اطلاعات نظامی انگلیس، ارتش این کشور درگیری‌های جدی با گروه‌های جنایتکار سازمان یافته آلبانی داشته است.

این درگیری‌ها در پی بالا گرفتن بحران مهاجرتی و پناهجویی در مرزهای انگلیس تشدید شده است.

 برخلاف درگیری‌های گذشته که به ارتباط سازمان‌های جنایتکار آلبانی با بازار مواد مخدر انگلیس مربوط بود، درگیری‌های جدید به استفاده سازمان‌های جنایتکار قاچاق انسان آلبانی از آب گل آلود بحران پناهجویی مربوط است.

نکته مهم در این میان که مورد توجه گروه‌های حقوق بشری و منتقدان دولت انگلیس قرار گرفته این است که مبارزه با باندهای جنایتکار آلبانی فرصتی برای لندن فراهم کرده تا سیاست‌های ضد مهاجرتی خود را تشدید کرده و به بهانه مبارزه با قاچاقچیان انسان رویکرد سختگیرانه تری در قبال پناهجویان اتخاذ کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *