رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنامه جهانی غذا: ناامنی غذایی در جهان از سال 2019 دو برابر شده است

12:33 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۵۰۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برنامه جهانی غذا می‌‎گوید شمار افرادی که در جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند با افزایش دو برابری از سال 2019 به 345 میلیون نفر رسیده است.

خبرگزاری میزان - برنامه جهانی غذا (WFP) اعلام کرد تعداد افرادی که با ناامنی حاد غذایی در سراسر جهان مواجه هستند از سال 2019 به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، درگیری و تغییرات آب و هوایی بیش از دو برابر شده و به 345 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش «رویترز»، «کورین فلایشر»، مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا گفت: «قبل از بحران کرونا، 135 میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی حاد رنج می‌بردند؛ این تعداد از آن زمان افزایش یافته است و انتظار می‌رود به دلیل تغییرات آب و هوایی و درگیری‌ها، افزایش بیشتری صورت گیرد.

تأثیر چالش‌های زیست‌محیطی عامل بی‌ثبات‌کننده دیگری است که می‌تواند باعث کمبود مواد غذایی و منجر به درگیری و مهاجرت انبوه شود.

فلایشر گفت: «جهان توان پرداختن به این بحران را ندارد؛ اکنون 10 برابر بیشتر جابجایی در سراسر جهان به دلیل تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها وجود دارد و البته آنها به هم مرتبط هستند؛ بنابراین ما واقعا نگران تأثیر چندجانبه کرونا، تغییرات آب و هوایی و جنگ در اوکراین هستیم.»

این مقام سازمان ملل ضمن بیان این مطلب که یمن 90 درصد از نیازهای غذایی خود را وارد می‌کند، یادآور شد که برنامه جهانی غذا از مجموع 16 میلیون یمنی که نیاز حاد غذایی دارند، از 13 میلیون نفر حمایت می‌کند اما به دلیل نبود بودجه کافی این حمایت تنها نیمی از نیازهای روزانه این افراد را به غذا تامین می‌‎کند.

فاطمه سرلک

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *