رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیلی صباح: نتایج تحقیقات در اروپا و آمریکا درباره نژادپرستی و اسلام‌هراسی نگران کننده است

14:53 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۳۹۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از افراد در کشورهای غربی با تبعیض قومیتی و مذهبی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - با افزایش تبعیض علیه اتباع خارجی و مسلمانان در غرب، تحقیقات انجام شده در هلند، فرانسه، سوئد و آمریکا نشان می‌دهد که زندگی مسلمانان در این مناطق چقدر دشوار شده است.

به گزارش «دیلی صباح»، تحقیقاتی درباره نژادپرستی و اسلام‌هراسی در چهار کشور در اروپا و همچنین آمریکا انجام شده و نتایج نگران کننده‌ای را نشان داده است.

مطالعه «ادراک تبعیض» نشان داد که 77 از شرکت کنندگان گزارش کردند که با تبعیض بر اساس قومیت یا مذهب مواجه هستند، 88 درصد اظهار داشتند که موارد تبعیض در سال‌های اخیر افزایش یافته است، و به طور نگران کننده، 73 درصد از کل پاسخ دهندگان با تبعیض مواجه شده‌اند و 73 درصد از پاسخ دهندگان به این سوال که آیا تا به حال مورد تبعیض قرار گرفته اند، پاسخ مثبت داده‌اند.

به طور نگران کننده‌ای، 77 درصد از شرکت کنندگان فکر می‌کنند که تبعیض بر اساس قومیت یا اعتقادات مذهبی در کشوری که در آن زندگی می‌کنند، وجود دارد؛ در مقابل، تنها 22 درصد اظهار می‌کنند که هیچ تبعیضی وجود ندارد.

این مطالعه نشان داد که 42 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که شهروندان خارجی مانند سایر شهروندان کشوری که در آن زندگی می‌کنند، از حقوق یکسانی برخوردار نیستند.

88  درصد از پاسخ دهندگان نیز معتقدند که نژادپرستی و تبعیض در کشور محل سکونت آنها در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ پاسخ دهندگان احساس کردند که نمایش منفی گروه‌های اقلیت در رسانه‌ها باعث بیگانه‌هراسی می‌شود و عامل دیگر افزایش تعداد و دیده شدن مهاجران و برخوردهای تبعیض آمیز سیاستمداران است.

زندگی کاری یکی از زمینه‌هایی است که تبعیض در آن شدیدتر است؛ دسترسی به خدمات عمومی در رتبه دوم، آموزش در رتبه سوم و دسترسی به زندگی روزمره و خدمات بهداشتی در رتبه چهارم قرار دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *