رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مواجهه مسلمانان با تبعیض گسترده در جامعه آمریکا

10:27 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۰۴۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمار منتشر شده نشان می‌دهد که اسلام‌هراسی در جامعه آمریکا همچنان با روندی روزافزون ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - بر اساس داده‌های جدید منتشر شده از موسسه «سیاست و تفاهم»، اسلام‌هراسی در آمریکا طی سال‌های اخیر به طور مداوم ادامه داشته است.

به گزارش «میدل ایست آی»، این نظرسنجی نشان داد که مسلمانان همچنان با سطوح بالایی از تبعیض روبرو هستند.

برای ششمین سال متوالی، نظرسنجی نشان داد مسلمانان تبعیض را در جامعه آمریکا تجربه کرده‌اند.

بر اساس نظرسنجی این گروه، حدود 60 درصد از مسلمانان گفته‎اند که در نیم دهه گذشته، از جمله در سال گذشته، با تبعیض مواجه شده‌اند؛ این تعداد بسیار بیشتر از هر گروه دیگری در آمریکاست.

این مطالعه نشان می‌دهد که مسلمانان آمریکا پنج برابر بیشتر در معرض آزار و اذیت پلیس به دلیل مذهب خود قرار می‎گیرند.

این تبعیض به کودکان نیز سرایت کرده است و نظرسنجی نشان می‌دهد حدود نیمی، یعنی 48 درصد از خانواده‌های مسلمان آمریکایی گزارش داده‌اند فرزندشان به دلیل ایمان و مذهب مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

از هر پنج خانواده یک خانواده می‌گوید که فرزندشان روزانه با چنین رفتارهای تبعیض‌آمیزی مواجه می‌شوند.

در این گزارش آمده است: «کودکان و والدین مسلمان باید نگران مواجهه با قلدری و خشونت در مدرسه و فضای آنلاین از سوی سایر دانش‌آموزان و حتی بزرگسالان در مدرسه باشند».

در حالی که ثبت نام رای دهندگان در میان مسلمانان در سال 2022 به بیش از 80 درصد افزایش یافته است، این نظرسنجی همچنین به طور مشابه نشان داد که 46 درصد از مسلمانان گزارش دادند با موانعی برای رای دادن روبرو هستند.

روابط بین جوامع مسلمان و پلیس آمریکا نیز در طول چند دهه گذشته پر تنش بوده است؛ بسیاری از مسلمانان به دلیل عملیات نظارتی که پس از حملات 11 سپتامبر علیه آنها انجام شد، به پلیس و در نتیجه به دولت آمریکا بی‌اعتماد هستند.

گزارش دیگری که اخیرا توسط دانشگاه «رایس» منتشر شده است نشان می‌دهد که مسلمانان به دلیل مذهبشان پنج برابر بیشتر از سایر افراد در معرض آزار و اذیت پلیس آمریکا قرار دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *